تشکیل بانک اطلاعاتی «کاهش سوانح و تسریع درمان بیماران» ، نیازی ضروری در گیلان است
تشکیل بانک اطلاعاتی «کاهش سوانح و تسریع درمان بیماران» ، نیازی ضروری در گیلان است
استاندار گیلان با اشاره به شمار بالای جمعیت در استان و بروز سوانح منتج به تروما، گفت: تشکیل و تدوین بانک اطلاعاتی برای کاهش ظهور آسیب و سوانح تروما و همچنین تسریع در درمان بیماران ناشی از تروما از سوی پژوهشکده تروما لازم و ضروری است.

گیرا آنلاین_به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، دکتر اسدالله عباسی-استاندار گیلان امروز در آیین افتتاح نخستین پژوهشکده ترومای کشور در رشت با بیان اینکه به لحاظ علمی، پژوهش در امور پیشتاز و حائز اهمیت است، اظهار کرد: راه‌اندازی پژوهشکده تروما در پیشگیری از حوادث و بروز سوانح و همچنین آسیب‌شناسی پس از آن، بسیار لازم است.

وی با اشاره به شمار بالای مسافر و گردشگر در گیلان، افزود: در کنار حجم بالای حضور گردشگران در گیلان، ترومای عابر و موتور سوار نیز در گیلان بسیار زیاد است و باید با پژوهش‌های موثر، کاهش پیدا کند.

استاندار گیلان همچنین تشکیل و تدوین بانک اطلاعاتی برای کاهش ظهور آسیب و سوانح تروما و همچنین تسریع در درمان بیماران ناشی از تروما را لازم و ضروری دانست.

نماینده عالی دولت در گیلان با حائز اهمیت برشمردن مقوله آموزش در توسعه نظام سلامت، گفت: پژوهشکده تروما می‌تواند پایگاهی برای آموزش و انتقال مفاهیم تروما به محصلان باشد.

دکتر عباسی ضرورت بلوک بندی گیلان به چهار نقطه جغرافیایی در تروما را یکی از الزامات دانست و گفت: خروجی پژوهش‌های پژوهشکده تروما باید مردم را به این آگاهی برساند که چگونه از بروز حوادث ترومایی پیشگیری کنند و اقدامات فوری را در رابطه با درمان به کار بگیرند