تخفیف ۳۰ درصدی صدور پروانه ساخت و ساز در رشت تا پایان خرداد
تخفیف ۳۰ درصدی صدور پروانه ساخت و ساز در رشت تا پایان خرداد
.

گیرا آنلاین_ مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر رشت ظهر شنبه در بیستمین جلسه این کمیسیون با اشاره به اجرای پروژه های بزرگ عمرانی طرح میثاق در رشت، بیان داشت: شورا و شهرداری در تلاشند مشکلاتی که طی سالها در رشت به وجود آمده است در کمترین زمان رفع شوند.

وی با اشاره به اجرای تقاطع های غیرهمسطح در رشت، افزود: در نقاطی که تقاطع ها در حال اجرا هستند از ظرفیت پیاده رو استفاده شده تا تقریبا با همان عرض قبلی خیابان در دسترس شهروندان باشد و ترافیکی که شاهد آن هستیم به دلیل اجرای پروژه های عمرانی نیست بلکه واقعیت شهر ما است که به همین خاطر مدیریت شهری تصمیم به اجرای تقاطع های غیرهمسطح گرفت.

مسعود عباس نژاد در ادامه با تاکید بر ضرورت رفع مشکلاتی از قبیل مشکلات ترافیکی، تصریح کرد: از شهردار می خواهیم در حوزه آسفالت با ابلاغ پیمانکاران، در همین نیمه نخست سال و تا زمانی که از آب و هوای مطلوبی برای اجرای آسفالت برخورداریم، به اعتراض به حق شهروندان رسیدگی کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا ضمن تکذیب اخباری در خصوص کاهش ساخت و ساز در رشت که به منظور فشار به اعضای شورا منتشر شده است، خاطر نشان کرد: مسائلی در خصوص رکود ساخت و ساز در سال ۱۴۰۲ در فضای مجازی مطرح شد تا زحمات و تصمیمات شورای ششم زیر سوال برود اما از همین تریبون اعلام میکنم در سال گذشته چه از لحاظ تعداد صدور پروانه چه از لحاظ مساحت شاهد افزایش و رشد خوبی بودیم و در حوزه ساخت و ساز، شهر رشت در مسیر پیشرفت قرار دارد و شاهد رونق ساخت و ساز بوده ایم و این موضوع را می توانیم به طور مستند در اختیار شهروندان قرار دهیم.

مسعود عباس نژاد ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد انگیزه بیشتر در بین سازندگان به منظور افزایش صدور پروانه در ماه های ابتدایی سال، تصریح کرد: بسته های تشویقی باید به نحوی باشند که ایجاد انگیزه کند تا ضمن رونق بیشتر ساخت و ساز، شهرداری نیز به درآمد مطلوبی دست یابد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا پیشنهاد داد: برای ایام باقیمانده از فصل بهار تخفیف ۳۰ درصدی برای صدور پروانه ساخت و ساز در نظر گرفته شود. همچنین در سه ماهه دوم ۱۵ درصد، سه ماهه سوم ۱۰ درصد و سه ماهه چهارم صفر درصد برای صدور پروانه ساخت و ساز به عنوان تخفیف در نظر گرفته شود.

عباس نژاد همچنین در خصوص افرادی که آرای تخلفات ساخت و ساز سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را دریافت کرده اند اما نتوانسته اند جرایم را تا این لحظه پرداخت نمایند اظهار داشت: باید در خصوص این افراد نیز تخفیفات کوتاه مدتی برای عوارض در نظر گرفته شود تا جرایم آرای خود را در همین ابتدای سال تسویه نمایند و به ماه های پایانی سال موکول نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین ضمن گرامیداشت روز کارگر، بیان داشت: با همراهی و زحمات کمیسیون بودجه می توانیم برای قدردانی از زحمات کارگران نمونه اقدام کنیم و این تقدیر با برنامه ریزی مدیریت شهری صورت بگیرد.

 

عباس نژاد در بخش پایانی اظهاراتش روز معلم را تبریک گفت و عنوان کرد: برای ساختن آینده ای بهتر برای فرزندانمان، برای این قشر آرزوی توفیق روزافزون دارم و امیدوارم مسئولین به دغدغه های معلمان و مشکلات معیشتی توجه ویژه داشته باشند.