شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره ی امور کشور است
شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره ی امور کشور است
هیات نظارت استان بر مبنای قانون تصمیم بگیرند

به گزارش گیرا آنلاین یکصد و نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت عصر چهارشنبه مورخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ساختمان جلسات شورای شهر رشت برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای جلسه ضمن  تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) روز ۱۱ اردیبهشت را که مصادف با روز کار و کارگر می باشد را تبریک گفته و عنوان داشت  که تولید کشور بر مبنای تلاش ها و زحمات این عزیزان است اما متأسفانه در سال‌های اخیر با عملکرد و مدیریت ناصحیح موجب شد که نه تنها  نتوانستیم شغل جدیدی ایجاد کنیم بلکه  شغل‌های پایدار هم ضربه‌ های مهلکی خوردند و سبب شد  تا جمعیت ۲۶ میلیونی  کارگر امروزه به نصف تقلیل پیدا کند.

ایشان پنجم تا ۱۱ اردیبهشت ، که به عنوان هفته ی کارگر در کشور شناخته شده است را  فرصت مناسبی برای شنیدن صدای کارگران دانست .

احمد رمضانپور نرگسی همچنین با  اشاره  به ۹ اردیبهشت که روز ملی شوراها می باشد ضمن تبریک به  اعضای شورا خاطر نشان کرد که شوراها یک اصل مغفول مانده در قانون اساسی بود که به مرحله ی اجرا درآمد و در اصل ششم آن  شیوه ی اداره ی امور کشور را مبتنی بر آرای عمومی قرار دادند که روش آن هم انتخابات می باشد.

در اصل هفتم آن شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره ی امور کشور است و  آن را به عنوان ابزار تجلی اراده ی مردم و نهاد سیاسی تصمیم گیرنده مورد پذیرش قرار داده و بر همین اساس کل اصل هفتم این قانون به شوراها اختصاص داده شده و این روز را به همه ی عزیزان در شورا ها تبریک گفته .

اسماعیل حاجی پور با تبریک روز شوراها و روز کاگر و معلم عنوان داشت شهردار رشت در حالی که مدعی هماهنگی با شورا  است،  اما عملکرد دیگری  از ایشان مشاهده می‌شود که قابل‌پذیرش نیست.

همچنین عنوان داشت: با توجه به تذکراتی که به شهردار داده شده اما ایشان توجه ای نکرده  و سرمایه های شهرداری را یکی پس از دیگری کنار می گذارند.

 وی با انتقاد از وضعیت رانندگان استیجاری شهرداری رشت افزود: رانندگان فاقد بیمه هستند و باید مشکل رانندگان استیجاری برطرف شود. و بیان نمود که شهردار رشت باید حداقل هر دو هفته یک‌بار به‌منظور پاسخگویی در صحن شورا حضور پیدا کند

سید امیرحسین علوی در ابتدا ماسک خود را بر داشت و اظهار کرد  گویا طی یک سال اخیر به‌واسطه ماسک زدن، برخی از سیاسیون چهره‌های ما را فراموش کرده‌اند،وی افزود: نامه‌ای را سازمان بازرسی در سال های گذشته مطرح کرده بودند که در مقطعی پاسخ‌داده‌شده و در مقطعی نیز به هیئت حل اختلافات ارجاع شده و اینکه می‌گویند چارت شورا و تعداد پرسنلی که در شورا مشغول فعالیت هستند مازاد است، صحیح نیست و این پرسنل همه کارکنان شهرداری رشت هستند.

ایشان با تأکید بر اینکه برخی از مدیران شورا و غیره چون نیروهای شهرداری رشت هستند حق مسؤولیت می‌گیرند، گفت: این افراد نیروهای شهرداری هستند و حق مسؤولیت نیز توسط شهرداری پرداخت می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز در آخر از هیات نظارت استان خواست تا بر مبنای قانونی تصمیم بگیرند و عنوان داشت:

من به نمایندگان محترم مجلس و هیات  نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا عرض میکنم نگاه سیاسی ،حزبی، گروهی ،فردی ،شخصی و … را در این عصر کنار بگذارند و بدانند که قدرت همیشگی نیست و باید در دنیا و در آخرت پاسخگو باشند

و اگر کسی تضییع حقوق بیت المال کرده باید مستندات آن داده شود

رمضانپور نرگسی افزود: اعضای هیات نظارت سه نفره امروز جایگاه بسیار بزرگی دارند که باید احقاق حق بکنند

امروز چهره تک تک اعضای شورای رشت را مردم میشناسند و اگر به خاطر تسفیه حساب های شخصی و فردی و گروهی و باندی یا گزارش مغرضانه بعضی ها رای صادر کنند این مردم در دوره ی آینده در پای صندوق های رای جواب  خواهند داد

مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری تاکید دارد به جهت اینکه مشارکت حداکثری است که مشروعیت نظام و ملت و دولت ما را در دنیا تصویب میکند

اگر بی دلیل مردم را حذف کنید و انتخابات را از رقابت بندازید موجبات دلسردی و دلزدگی مردم را فراهم کردید

شما باید این دلسردی و بی انگیزگی مردم را ازبین ببرید.

و در آخر امیدوارم دوستان ما در هیات نظارت استان پیام بنده را شنیده  و در چهار چوب قانون عمل کنند تا حقی از کسی تضییع نشود.