پلیس راهور رشت ، یار شاطر یا بار خاطر
پلیس راهور رشت ، یار شاطر یا بار خاطر
هر حرکتی نیاز به ابزار هایی دارد از جمله نیاز به سرمایه کافی و همکاری سایر نهاد ها از جمله پلیس راهور رشت که متاسفانه این همکاری وجود ندارد.

گیرا آنلاین_✍ سروش علیزاده _دیر زمانی نمی گذرد که رییس محترم راهور رشت جناب سرهنگ امیر طالبی مشاور کمیسیون ترافیک شورای رشت بودند. حضور ایشان این امید را در دل شهروندان ایجاد کرده بود تا یار شورا و شهرداری در عمران و آبادی شهر رشت باشند.
گره کور خیابان اقتصاد باز شود تا حجم ترافیک رشت کمتر شود . خیابانی که باز نمی شود چون پارکینگ ماشین های پلیس شده و سکوهایی در خیابان گذاشته اند که عملا خلاف است و باید بر چیده شود ممانعت از حق شهروندان رشت در بازگشایی خیابان است.
شاید از عملکرد شورا و شهرداری در زمینه اوضاع ترافیک همه ما تا حدی ناراضی باشیم و این حق ماست که بخواهیم به استاندارد ها و ایده آل ها نزدیک شویم اما هر حرکتی نیاز به ابزار هایی دارد از جمله نیاز به سرمایه کافی و همکاری سایر نهاد ها از جمله پلیس راهور رشت که متاسفانه این همکاری وجود ندارد.
چند سالی است که شهرداری رشت دارای کدی شده که درصدی از مبلغ جرایم راهنمایی و رانندگی در شهر رشت باید به شهرداری تعلق بگیرد و طبق مصوبه ها صرف ایجاد پارکینگ و رفع مسائل ترافیکی شود‌.
متاسفانه پلیس راهور رشت در همکاری با این مهم خودداری می ورزد. عملا هیچ دیتایی نسبت به مبلغ جرایم دریافتی به شهرداری ارائه نمی کند. نزدیک به چهل دوربین توسط شهرداری که نهادی است که بودجه اش توسط مردم تامین می شود کار گذاشته شده و هزینه هایی صرف فیبر نوری شده که می تواند عملا در جلوگیری از تخلفات راهنمایی رانندگی تحول بزرگ در رشت ایجاد کند و دریافتی مبلغی از جرایم به حساب شهرداری عملا پولی است که به جیب مردم بازگردانده می شود اما پلیس راهور کدهای امنیتی لازم را در اختیار شهرداری قرار نمی دهد.
خیلی عامیانه بگویم همه اذعان دارند که پای بزکوهی در خیابان های رشت بابت آسفالت نامناسب پیچ می خورد. وقتی شهرداری شروع به آسفالت می کند پلیس راهور مانع آسفالت می شود یک نمونه در خیابان شهید انصاری رشت که فریاد رییس سازمان عمران را به آسمان می برد. ممانعت از ورود پیمانکار آسفالت برای کار در شهر جز ممانعت از حق مردم چیست؟
سالها برنامه ریزی برای ایجاد قطار شهری با مخالفت های پلیس راهور عملی نمی شود. وقتی رییس کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت که نماینده مردم است و کلام او از زبان مردم به اعتراض بلند می شود پلیس راهور شروع به پارکینگ بردن ماشین های سازمان های خدمات رسان به مردم از جمله آتش نشانی و … می کند.
عملا نیسان ها و کامیون های شهرداری نمی توانند کار کنند چون هر لحظه ممکن است توقیف شوند و به پارکینگ بروند. اصلا هم تصور نمی کنیم که بر سر لجبازی پلیس راهور این ماشین ها راهی پارکینگ می شوند و‌دریافت جریمه ها هم حق راهور است اما سوال این است که پلیس راهور نسبت به اخذ جرایم سایر ادارات و سازمان ها و روانه کردن آن ها به پارکینگ بابت عدم پرداخت جریمه اقدام کرده است یا نه ؟ آیا این سیاست یک بام و دو هوا پلیس راهور فقط امکان خدمات رسانی شهرداری به مردم را مختل نکرده است؟
در اقدامی جالب پلیس راهور ماشینی که در اختیار همسر ریسس کمیسیون ترافیک که کادر درمان بوده و بیشترین تخلفش عبور و مرور در ساعات عبور ممنوع کرونایی بوده را به پارکینگ هدایت می کند. تا اینجا اعمال قانون است و هیچ کس بحثی ندارد اما وقتی این اقدام توسط پلیس راهور خبری شده و به سایت های خبری داده می شود تا پخش شود جز این است شائبه لجبازی و فشار بر نهاد مردمی شورا علی الخصوص کمیسیون ترافیک را به ذهن متبادر می کند! تا نمایندگان مردم در دفاع از حق مردم دچار لکنت شوند؟!
جناب سرهنگ طالبی عزیز شما باید یار مردم باشید تا درد ها و آلام شهروندان نجیب رشت بر طرف شود. آن هم در روز هایی که آرامش مهمترین خواسته نظام و دولت برای مردم است. از شما انتظار می رود که در مسیر رفع مشکلات مردم یار شاطر باشید نه بار خاطر.
لطفا در استیفا حقوق عامه کمک کنید و بگذارید شهرداری به وظایف خود عمل کند و سبب لکنت نمایندگان مردم نشوید.