نشست تخصصی بررسی وضعیت جلسه بررسی سرقت تجهیزات حوزه ارتباطات استان
نشست تخصصی بررسی وضعیت جلسه بررسی سرقت تجهیزات حوزه ارتباطات استان
فرزاد توکلی در جلسه بررسی سرقت تجهیزات حوزه ارتباطات استان، ضرورت استفاده از فیبر نوری و فناوری های جایگزین کابل سیمی را اصلی ترین دغدغه مخابرات در گیلان برشمرد.

گیرا آنلاین– این جلسه با حضور محمدرضا احمدی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ، حمید یوسف پور مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمالغرب و علیرضا پارسایی مدیریت مخابرات منطقه گیلان با هدف بررسی مشکلات ناشی از سرقت کابل های سیمی مخابرات در محل این اداره کل برگزار شد.
محمدرضا احمدی ، نماینده مردم شهرستان رشت با اشاره به شرایط کنونی جامعه و درخواست های روزانه مردم برای ارتقای پوشش ارتباطی در بخش تلفن ثابت و تلفن همراه ، همچنین جلوگیری از قطعی مکرر ارتباطات به دلیل سرقت کابل های مخابراتی در شهر و روستا ، افزود : باید به گونه ای برنامه ریزی نمود تا در اولین فرصت منابع مورد نیاز برای جایگزینی فناوری های نوین لحاظ شده و مشکلات پیش روی ساکنان به خصوص در روستاهای استان برطرف گردد.
فرزاد توکلی در این جلسه با اشاره به افزایش حجم سرقت کابل های سیمی مخابرات به خصوص در حوزه روستایی افزود : باید با هماهنگی نیروی انتظامی ، مراجع قضایی استان ، شرایطی فراهم گردد تا میزان مجازات این سرقت ها برای مجرمین سنگین تر لحاظ شده و به طبع آن شاهد کاهش چشمگیر این گونه جرایم باشیم .
وی در ادامه با اشاره به این که هم اکنون در اکثر کشورها از فناوری های نوین به خصوص فیبر نوری برای دسترسی آسان و توسعه شبکه های ارتباطی استفاده می شود، اظهار کرد: با توجه به هزینه بالای تعمیرات و توسعه کابل های مسی؛ مخابرات باید در اسرع وقت، نسبت به جایگزینی تمامی شبکه زیرساختی استان بر روی فیبر نوری زمینی اقدام نموده تا ضمن ارتقای پوشش و پایداری شبکه، دیگر جذابیتی برای سارقین وجود نداشته باشد.
مدیرکل ICT استان ضمن اشاره به ۲۶۵ فقره سرقت کابل های مسی به میزان ۴۰ کیلومتر در شهرستان رشت و خسارت وارده و تحمیل هزینه جهت تامین ملزومات جایگزین، بیان داشت: با توجه به هزینه بالای خرید کابل های مسی، تنها ۲۲ کیلومتر تامین تجهیزات و رفع خرابی صورت گرفته و مابقی نیز در دست اقدام است.
علیرضا پارسایی، سرپرست مخابرات منطقه نیز با ارائه پیشنهاد استفاده از سیم کارت های APN بر روی بستر شبکه همراه اول در برخی نقاط گیلان، افزود: مخابرات گیلان در نظر دارد برای اولین بار با بهره گیری از این سیم کارت و یک دستگاه مودم امکانات تلفن ثابت و اینترنت را با هزینه پایین و کیفیت دسترسی بالا و پایدار به متقاضیان روستایی ارائه نماید.
محمدرضا احمدی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات مدیرکل ارتباطات و مدیران تابعه وزارت ارتباطات در استان، آمادگی خود را برای هماهنگی و هر گونه پیگیری در خصوص تامین منابع مورد نیاز در این حوزه اعلام داشت.