نخستین کتابخانه تخصصی مادر و کودک در شهر شفت استان گیلان افتتاح شد
نخستین کتابخانه تخصصی مادر و کودک در شهر شفت استان گیلان افتتاح شد
کتابخانه عمومی دکتر حسین الهی قمشه ای، (کتابخانه تخصصی مادر و کودک) همزمان با مراسم تجلیل از کتابداران و کتابخوانان استان گیلان بصورت ارتباط زنده اینترنتی با محل برگزاری مراسم و حضور سرپرست فرمانداری شهرستان شفت افتتاح شد.

گیرا آنلاین-  به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، مراسم افتتاح کتابخانه عمومی دکتر حسین الهی قمشه ای، (کتابخانه تخصصی مادر و کودک) و دومین کتابخانه مدرسه استان گیلان صبح امروز چهارشنبه(۲۸ آبان) و با حضور محمد حسن‌پور ، سرپرست فرمانداری شهرستان شفت؛ زینب عزیزپور، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان، مسئولین شهرستانی و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.
سرپرست فرمانداری شهرستان شفت در مراسم افتتاح این کتابخانه تخصصی با بیان اینکه توسعه شاخص های مطالعه از اهداف مهمی است که می بایست با جدیت دنبال شود بر توسعه زیرساختهای فرهنگی در شهرستان تاکید کرد.
محمد حسن‌پور خلاقیت در برنامه ها و ایجاد علاقمندی در عموم مردم برای حضور در این محیط فرهنگی را لازمه پویایی آن برشمرد و اظهار امیدواری کرد اینگونه فضاهای فرهنگی در شهرستان شفت با کمک و هم افزایی دیگر متولیان امر گسترش چشمگیری یابد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شفت نیز در مراسم افتتاح دومین کتابخانه مدرسه استان گیلان یکی از نیازهای جدی شهر شفت را ایجاد فضای مطالعاتی مستقل عنوان کرد و گفت: با ایجاد این کتابخانه عمومی بخشی از مشکلات در این بخش مرتفع خواهد شد و امیدوار هستیم با پیش بینی فضای مستقل برای کتابخانه عمومی شفت در آینده ای نزدیک شاهد ارتقاء شاخص های مطالعه در شهرستان باشیم.
زینب عزیزپور ، کتابخانه عمومی دکتر حسین الهی قمشه ای، (کتابخانه تخصصی مادر و کودک) به مساحت ۶۰متربع را دارای بخشهای مختلفی چون سالن مطالعه، بازی، بخش فعالیت ها و برنامه های جنبی، بخش امانت، مخزن کتاب ویژه کودکان و مادران عنوان کرد و گفت: این کتابخانه عمومی با همکاری سازمان نوسازی مدارس استان و اداره کل کتابخانه های عمومی در اختیار مجموعه کتابخانه ها قرار داده شد و با صرف هزینه ای بالغ بر ۳میلیارد ریال از محل اعتبارات فرهنگی و اجتماعی وزارت کشور در جهت تقویت فضاهای فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی به بهره برداری رسید.