عضویت رایگان دوستداران کتاب در۲۴ آبان از طریق سامانه سامان
عضویت رایگان دوستداران کتاب در۲۴ آبان از طریق سامانه سامان
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان،

گیرا آنلاین- همزمان با آغاز بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و به مناسبت تکریم دوستداران کتاب و کتابخوانی، طرح عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی در روز شنبه(۲۴آبان) بصورت غیرحضوری و از طریق سامانه samanpl.ir انجام می شود.
طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی به مناسبت فرارسیدن بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، در روز شنبه ۲۴ آبان‌ماه در تمامی کتابخانه‌های عمومی گیلان انجام می‌شود.
در این طرح سراسری علاقمندان و دوستداران کتاب مي‌توانند با مراجعه به سامانه يكپارچه مديريت كتابخانه‌هاي عمومي به آدرس www.samanpl.ir در روز شنبه (۲۴آبان) و تکمیل فرم درخواست ثبت‌نام پس از تایید کتابداران از این طرح بهره مند شوند.
بر اساس این طرح عضویت در کتابخانه‌های عمومی به صورت سراسری صورت می‌گیرد و هر عضو با ثبت نام در یک کتابخانه امکان استفاده از تمام کتابخانه‌های سراسر کشور را خواهد داشت.
همچنين به منظور تكريم اعضاي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي و به دليلي تعطيلي‌هاي پيش آمده به دلیل همه گیری بیماری کرونا، عضويت تماي اعضاي كتابخانه‌هاي عمومي كشور به مدت يك‌سال از روز۲۴ آبان سال جاری توسط کتابخانه های عمومی به صورت رايگان، تمديد خواهد شد.
گفتنی است استان گیلان هم اکنون دارای ۸۳باب کتابخانه عمومی نهادی در شهرها، بخش ها و روستاها با امکانات مختلف و متنوع است.