مسابقه قصه گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به مناسبت شب چله در گیلان برگزار می شود
مسابقه قصه گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به مناسبت شب چله در گیلان برگزار می شود
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان،

گیرا آنلاین-  همزمان با فرارسیدن بلندترین شب سال، مسابقه قصه گویی آزاد مادربزرگ ها و پدربزرگ ها با محوریت قصه ها و مثل ها، نقل ها، داستان های کهن و بومی بصورت فارسی و محلی با همکاری مشترک کتابخانه های عمومی گیلان ، سازمان بهزیستی و گروه فرهنگی گیله قصه در گیلان برگزار می شود.

نخستین مسابقه قصه گویی آزاد مادر بزرگ ها و پدربزرگ ها با محوریت قصه ها و مثل ها، نقل ها، داستان های کهن و بومی بصورت فارسی و محلی از امروز ۱۲ آذر ماه به مدت دو هفته در گیلان برگزار می شود.

در این مسابقه فرهنگی که به مناسبت فرارسیدن بلندترین شب سال و نیز اهمیت این روز در فرهنگ ایران و در دو بخش قصه گویی فارسی و محلی برگزار می شود، شرکت کنندگان با ارسال آثار خود به صورت فایل ویدیویی به مدت حداکثر۱۵ دقیقه به صورت افقی و با کیفیت مطلوب به دایرکت صفحه اینستاگرام مثبت ۶۰ ساله ها به نشانیmosbate60sal و پست الکترونیک اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به نشانی p.r@gilanpl.ir می توانند در این رویداد فرهنگی شرکت نمایند.

همچنین مهلت شرکت این مسابقه فرهنگی قصه گویی تا۲۷ آذر ماه ۱۳۹۹ بوده و چهار اثر برگزیده پس از داوری نهایی در روز ۳۰آذر ماه و همزمان با شب چله معرفی خواهند شد.

گفتنی است طبق اعلام دبیرخانه این مسابقه برگزیدگان این مسابقه در بخش های جداگانه قصه گویی فارسی و قصه گویی محلی ضمن اهدای لوح سپاس و مبالغ نقدی تقدیر می‌شوند که بر این اساس، نفر اول جایزه ۳میلیون ریالی، نفر دوم جایزه ۲میلیون ریالی و نفرات سوم و چهارم حائز دریافت جایزه۱ میلیون ریالی خواهند بود.

علاقمندان به شرکت در این مسابقه همچنین می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۵۶۹۲۸۹۳۲ تماس حاصل نموده و از جزئیات و نحوه شرکت در این رویداد فرهنگی باخبر شوند.