مراسم معارفه سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال برگزار شد
مراسم معارفه سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال برگزار شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان،

گیرا آنلاین- مراسم معارفه تقی حقیقت به عنوان سرپرست جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان و فرماندار این شهرستان برگزار شد.
مراسم معارفه سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال و تکریم رئیس پیشین این اداره صبح امروز پنجشنبه ۶ خرداد با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ وحید پورحضرت، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی ماسال و کارشناسان دو مجموعه در فرمانداری برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در ابتدای این مراسم با ارزیابی مثبت از اقدامات و عملکرد مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال در طول مدت مدیریت پیشین این مجموعه، حمایت ها و پیگیری های فرماندار و اعضای انجمن این شهرستان را زمینه ساز هرگونه تحول در حوزه فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.
پریسا کرمی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی همواره مورد توجه اقشار مختلف مردم بوده و از جایگاه بسیار والایی در میان عموم برخوردار است بر ضرورت حمایت همه مسئولین، نخبگان و چهره های فرهنگی از این مجموعه تاکید کرد.
کرمی همچنین شهر ماسال را نیازمند کتابخانه مستقل و مناسب و در بافت جمعیتی دانست و از فرماندار این شهرستان خواست با امکان سنجی ایجاد کتابخانه در مکان مناسب مشکل علاقمندان به کتاب و کتابخوانی مرتفع شود.
وی در ادامه با قدردانی از زحمات ۳۹ ماهه راشد جهانی در اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال، هم افزایی و همکاری با فرماندار و مسئولین مجموعه کتابخانه های عمومی در استان، شناسایی و استفاده از ظرفیت خیرین و نیز پیگیری مسائل کتابداران و مشکلات کتابخانه های عمومی را از انتظارات خود از سرپرست جدید این شهرستان عنوان کرد.
فرماندار شهرستان ماسال نیز در این مراسم با تشکر از پیگیری های مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در خصوص مشکلات و نیازهای فرهنگی شهرستان، رویکرد مجموعه نهاد کتابخانه ها را کاملا فرهنگی و درجهت تامین نیازهای اطلاعاتی عموم مردم عنوان کرد.
وحید پورحضرت با بیان اینکه مجموعه کتابخانه های عمومی به تنهایی موظف به گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه نیست، به نقش دیگر دستگاه ها و نخبگان در این حوزه اشاره کرد. وی اجرای برنامه های فرهنگی کتابخانه ها در بستر فضای مجازی را در زمان فراگیری بیماری کرونا را یکی از اقدامات مثبت و خوب این مراکز فرهنگی دانست و از سرپرست جدید اداره کتابخانه های عمومی ماسال خواست اجرای برنامه های فرهنگی در فضای مجازی را در دستور کار خود قرار دهد.
گفتنی است در ادامه این مراسم و طی حکمی از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، تقی حقیقت به عنوان سرپرست جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال منصوب شد.
تقی حقیقت، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی ماسال نیز در مراسم معارفه خود تلاش برای ایجاد کتابخانه مستقل در شهر ماسال، پیگیری وصول سهم نیم درصدی از درآمدهای شهرداری ها و برنامه ریزی و جذب اعتبارات مناسب جهت تجهیز و شاداب سازی این مراکز را از اولویت های خود برشمرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان پس از برگزاری این مراسم با حضور در کتابخانه عمومی شهدای ماسال کتابداران این کتابخانه دیدار و گفتگو کرد.