مدیر مخابرات تهران: بهسازی شبکه عظیم مخابرات با سرمایه گذاری پرقدرت میسر می شود
مدیر مخابرات تهران: بهسازی شبکه عظیم مخابرات با سرمایه گذاری پرقدرت میسر می شود
به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه تهران،

گیرا آنلاین-مهندس ملک جعفریان در گفت و گو با پیام تهران آنلاین ضمن بیان این مطلب با اشاره به اینکه مخابرات منطقه تهران با ارایه خدمات ارتباطی برای هفت میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت استان تهران، دارای ۱۴۰ مرکز مخابراتی و هفت منطقه مخابراتی و همچنین وجود ۱۵ هزار کیلومتر فیبر نوری و ۱۸ هزار کیلومتر کابل پر زوج مسی است، افزود: بزرگ ترین پهنه مخابراتی کشور، نیازمند سرمایه گذاری برای ارتقا و بهبود تجهیزات و بهسازی شبکه عظیم مخابرات است، تا بتوانیم بهترین سرویس های مورد نیاز مردم را در بخش های دیتا و انتقال ارایه دهیم.

وی با تاکید بر لزوم نوسازی سریع شبکه طی پنج تا هفت سال پیش رو، تصریح کرد: مخابرات به مثابه اکسیژن برای جامعه است و تا زمانی که کمبود یا خللی احساس نشود، متوجه اهمیت و ضرورت آن نمی شویم‌. اما به محض بروز قطعی، کمبود و خلاء آن به شدت آشکار می شود.

مهندس ملک جعفریان ارتقای شبکه فیبرنوری و دیتای مخابرات منطقه تهران و حفظ و نگهداری از تجهیزات مخابراتی را اصلی ضروری قلمداد کرد و خاطرنشان ساخت: تمامی شرکت های فعال در حوزه فناوری های ارتباطی و همچنین سایر دستگاه ها و سازمان ها از بستر شبکه موجود مخابرات بهره مند هستند و در حقیقت تمامی ارتباطات بر بستر زیرساخت و شبکه ارتباطی مخابراتی صورت می گیرد.

مدیر مخابرات منطقه تهران با بیان اینکه برای عقب نماندن از تحولات و دگرگونی های پی در پی در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین بمنظور ارتقای سرویس های جدید به مردم، بازنگری در تعرفه نگهداری تلفن ثابت و تغییر سالیانه آن متناسب با تورم، ضروری است، تصریح کرد: برکات و ثمرات اصلاح و ترمیم عادلانه تعرفه ها به جامعه باز می گردد و گسترش فیبرنوری و پوشش قوی تر شبکه ارتباطی به تمام نقاط مختلف استان تهران و سایر نقاط کشور را به ارمغان می آورد.

مهندس ملک جعفریان اظهار داشت: مخابرات منطقه تهران در نظر دارد ۱۰۰ هزار سرویس FTTH را تا پایان امسال به ویژه در مناطقی که فاصله زیادی با مرکز مخابراتی دارند و کیفیت سرویس های ADSL و VDSL پایین می آید، به متقاضیان واگذار کند.

وی افزود: در صورت مهیا نبودن بستر ارایه FTTH در نظر داریم از طریق نصب کافوهای نوری مخابراتی در مناطق مختلف، مشکل دوری مشترک از مرکز را جبران کرده و بتوانیم سرویس های ADSL و VDSL را با کیفیت و سرعت بالاتری در اختیار مشترکین قرار دهیم.

مدیر مخابرات منطقه تهران با اشاره به اینکه همه اپراتورها خدمات خود را در بستر زیرساخت مخابرات منطقه تهران ارایه می دهند و در حقیقت تمامی ارتباطات بر بستر زیرساخت و شبکه ارتباطی مخابراتی است، خاطر نشان ساخت: با نوسازی زیر ساخت ها، تمامی شرکت های فعال در حوزه فناوری های ارتباطی می توانند سرویس های بهتری در اختیار مشترکان خود قرار دهند.