لزوم توسعه زیرساخت های ورزش همگانی در رشت
لزوم توسعه زیرساخت های ورزش همگانی در رشت
باید فضایی فراگیر و همگانی برای تمام اقشار جامعه اعم از زن و مرد فراهم شود و در کنار تامین امکانات، زمینه های مناسب برای استفاده این افراد از امکانات موجود نیز، ایجاد شود.

گیرا آنلاین-  فرماندار رشت بر لزوم توسعه زیرساخت ها و امکانات در راستای توسعه ورزش همگانی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ مهندس علی فتح اللهی در نشست با رئیس و کارکنان اداره ورزش و جوانان که به مناسبت هفته تربیت بدنی انجام پذیرفت، با اشاره به لزوم حضور تماشاگران برای ایجاد شور و هیجان در مسابقات ورزشی، اظهار داشت: بیماری کرونا، در مقوله ورزش نیز مانند دیگر مسائل مختلف اقتصادی و اجتماعی در سطح دنیا اختلال ایجاد نمود و شور و نشاط حاکم بر مسابقات با زمین های خالی از تماشاگر، از میان رفت.

فرماندار شهرستان رشت، ورزش را تضمین کننده سلامتی افراد جامعه از پیر و جوان خواند و تصریح کرد: باید برنامه های مدونی را جهت تشویق و تهییج تمامی افراد جامعه به امر ورزش های عمومی و همگانی طرح ریزی کرد.

مقام عالی دولت در مرکز استان بر لزوم استفاده از فضاها و ظرفیت های موجود در پیشبرد ورزش همگانی تاکید کرد و ادامه داد: بها دادن به امر ورزش و ورزشکاران سبب می شود که انگیزه دیگر افراد جامعه در پرداختن به این مقوله تقویت شود.

وی بر لزوم به کارگیری نظرات کارشناسی شده توسط افراد متخصص برای ارائه راهکارهایی در بحث مذبور، خاطرنشان نمود: ورزش امری عمومی و در رابطه مستقیم با تامین سلامت افراد جامعه است؛ از این رو باید حتی در سطح استانی و شهرستانی از خلاقیت کارشناسان در ادارات و نهادهای ذیربط بهره ببریم و به عنوان متولی ورزش،

 راهکارهایی برای توسعه آن در میان جوانان به ارمغان آوریم.

مهندس فتح اللهی با تاکید بر اینکه ورزشکاران و علاقمندان به ورزش های عمومی نباید هزینه ای برای این امر صرف کنند، اظهار داشت: درآمدزایی در این مقوله، می تواند با برگزاری مسابقات مختلف ورزشی صورت گیرد و وظیفه تمامی متولیان امر این است که ضمن ارائه برنامه ای مناسب برای حفظ و نگهداری بهینه سالن ها، شرایط را به گونه ای فراهم کنند که سانس های پرطرفدار در اختیار عموم افراد جامعه با هر سطح توان مالی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید به دنبال توسعه امکانات و زیرساخت های ورزشی و فرهنگی برای عموم افراد جامعه باشیم، تصریح کرد: باید فضایی فراگیر و همگانی برای تمام اقشار جامعه اعم از زن و مرد فراهم شود و در کنار تامین امکانات، زمینه های مناسب برای استفاده این افراد از امکانات موجود نیز، ایجاد شود.