شوراها نماد قانونگذاری در پارلمان محلی/ تقدیر از عملکرد رسانه ها 
شوراها نماد قانونگذاری در پارلمان محلی/ تقدیر از عملکرد رسانه ها 
عضو شورای شهر رشت گفت : شوراها نماد قانونگذاری محلی هستند اما برخی به دنبال محدود کردن شوراها هستند.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ، سید شمس شفیعی در هشتاد و یکمین جلسه علنی شورا با تبریک روز شوراها اظهار کرد : از اصحاب رسانه که طی یکسال اخیر تمامی اخبار شورا را بدون منت پوشش داده اند تشکر می کنم.

وی با تبریک روز جهانی کارگر افزود : انتظار داریم پاداش کارگران شهرداری رشت که پیش از این مصوب شده بود به موقع پراخت شود.

شفیعی با تبریک پیشاپیش هفته معلم افزود: کسوت معلمی جایگاه بسیار رفیعی است و این روز را به تمامی معلمین خدوم و پرتلاش تبریک و تهنیت عرض می کنم .

عضو شورای شهر رشت با اشاره به تشکیل بلدیه در رشت تصریح کرد: شوراها نماد قانونگذاری در پارلمان محلی و حتی ملی هستند و در شرایط فعلی نهادهایی که می توانند در راس برای رفع مشکلات مردم قانونگذاری و تصمیم گیری کنند مجلس ، دولت و شوراها هستند.

شفیعی با تاکید به اینکه شوراها متشکل از نمایندگان مردم است بیان کرد: اموری از جمله رسیدگی به مشکلات آب و برق و … باید بر عهده شوراها باشد اما به واسطه فقدان مدیریت جامع شهری ، متاسفانه چنین مباحثی مغفول مانده است و اگر قرار است بر اساس قانون اساسی اختیارات شوراها افزایش پیدا کند باید این مهم در اولویت باشد، اما متاسفانه اراده ای به منظور افزایش اختیارات شوراها مشاهده نمی شود و حتی برخی به دنبال محدود کردن شوراها هستند و حتی مباحثی پیرامون انتخابات شهردار توسط وزارت کشور و… را نیز مطرح می کنند.

وی با انتقاد از فرآیند تامین اعتبار در شهرداری رشت افزود: متاسفانه عدم کنترل در تامین نحوه اعتبار موجب عدم تناسب بودجه جاری با عمرانی می شود و در حال حاضر نیز این مهم رعایت نمی شود.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه باید هزینه های جاری سازمان های زیر مجموعه شهرداری رشت کنترل شود تصریح کرد : شهرداری رشت بدهی سیصد میلیارد تومانی دارد که باید شرایط پرداخت آن را مهیا کنیم و متاسفانه در برخی از سازمان ها شاهد عدم رعایت قدرالسهم های جاری و عمرانی هستیم.

شفیعی با انتقاد از بی ضابطه هزینه کردن ها در برخی از سازمان های شهرداری رشت گفت : کنترل های جاری باید سیستمی انجام شود تا دستگاه ها خارج از ضوابط هزینه نکنند و چون شهرداری رشت در سال ۱۴۰۱ حدود یکهزار و ۷۴۰ میلیارد تومان وصولی داشته است باید بر همین مبنا نیز تخصیصات انجام شود

وی به کنترل مبالغ بودجه توسط نرم افزار بودجه اشاره کرد و گفت : کلیه روندها و فرآیندهای کنترل مبالغ توسط شهرداری به شورا ارائه شود تا مشکلاتی ایجاد نشود.