ساختمان‌های بدون سند و پروانه ساخت و استحکام برای آینده شهر رشت خطرناک است
ساختمان‌های بدون سند و پروانه ساخت و استحکام برای آینده شهر رشت خطرناک است
روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت

گیرا آنلاین– امیر حسین علوی رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه گفت: در شهر رشت و بسیاری از شهرها اتفاقات ناخوشایندی می افتد که در املاک کشاورزی ساختمان‌هایی بدون پروانه و سند و فاقد استحکام لازم ساخته می‌شود. در شورای چهارم هم پیگیری‌هایی در این زمینه صورت گرفت و شورای پنجم هم پیگیر است و امیدواریم به نتیجه برسد.

امیرحسین علوی از بررسی شیوه‌نامه‌ای در کمیسیون خبر داد که استانداری پیگیر آن است و دفتر فنی استانداری در این زمینه تلاش بسیاری داشته و به شورا ابلاغ شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت از دوستان حوزه قضایی و نظارتی هم تشکر نمود که بسیار خوب و کمک کننده ورود کرده‌اند و اما اذعان داشت که در زمینه‌های تخصصی عمرانی باید کار تخصصی انجام شود و در مورد املاک بدون سند و پروانه خواسته شده که همه در مورد رفع این معضل همکاری کنند زیرا شهرداری به دنبال حفظ منافع مردم است و در آینده املاک فرسوده بدون استحکام بنا در شرایط بحران بسیار خطر ساز خواهند بود.

وی افزود شخص شهردار رشت باید بیشترین تلاش را در این زمینه انجام دهد و با رماندار رشت نیز صحبت‌هایی صورت گرفته است و امیدواریم مصوبه خوبی از شورای اسلامی شهر رشت خروجی داشته باشیم تا از ساخت و سازهای بدون پروانه جلوگیری شود.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری بیان کرد که دغدغه سازمان بازرسی این است که ثبت تلاش بیشتری برای صدور سند داشته باشد و عدم صدور پروانه سبب نشود خلاف سازها پیگیر مجوزهای لازم نباشند.

امیرحسین علوی گفت در قوه قضاییه هم در این زمینه بررسی‌هایی صورت گرفته و البته باید بسیار تخصصی‌تر این همکاری‌ها صورت بگیرد. سؤالات حقوقی توسط قوه قضاییه پاسخ داده شوند و بازرسی، شهرداری را مکلف به رعایت نموده و باید شهرداری و شورا پیگیر این مساله باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت شخصیت حقوقی نظام مهندسی را یک شخصیت حقوقی پذیرفته شده برای شورا و شهرداری و سایر دستگاه‌ها دانست و امید است که همه دستگاه‌ها نگاه یکسانی برای حل این مشکل داشته باشند.

اسماعیل حاجیپور رییس کمیسیون ترافیک و عضو کمیسیون عمران در این جلسه گفت مردم باید بتوانند مراجعه کنند و کارهایشان سهل و آسان انجام شود. در این دست طرح‌ها ابتدا مردم مراجعه می‌کنند و بعد با دیدن مشکلات نود درصد دیگر مراجعه و پیگیری نمی‌کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت استعلام گرفتن از شهرداری بسیار وقت گیر است و مردم را اذیت می‌کنند و باید راهی پیدا شود که مشکلات داخل شهرداری حل شود.

وی در مورد آگهی کردن از مواد شیوه‌نامه گفت چرا باید آگهی انجام دهیم و به‌جایش تعهد بگیریم که اگر کسی مدعی شد خود شخص پاسخگو باشد و هیچ‌گونه بحث قانونی متوجه شهرداری نباشد. باید استعلام‌ها را به حداقل برسانیم و شیوه‌نامه راحتی را اجرا نماییم و نکات مهم حقوقی ا نیز به‌درستی اجرا کنیم.