رانندگان وسایل نقلیه، نقش خود در ضریب ایمنی تردد جاده ای را جدی بگیرند
رانندگان وسایل نقلیه، نقش خود در ضریب ایمنی تردد جاده ای را جدی بگیرند
فرماندار رشت با اشاره به اهمیت همفکری و اراده جمعی در اثرگذاری کارهای فرهنگی، گفت: برای نتیجه بخشی زحمات پلیس، رانندگان وسایل نقلیه نیز باید نقش خود در ارتقاء ضریب ایمنی تردد در جاده ها را جدی بگیرند.

وی افزود: امیدواریم اینگونه اقدامات، توجه موتورسواران به مسئله ایمنی در رانندگی را جلب و گامی موثر در راه تقویت فرهنگ ترافیک جامعه باشد.

فرماندار رشت با اشاره به آمار تقریبی یک سوم فوتی‌های تصادفات از میان موتورسواران و تاکید بر جبران ناپذیری آسیب‌های اجتماعی و تالمات روحی خانواده‌ها پس از هر اتفاق تاسف برانگیز تصادف، اظهار داشت: ضروری است تا موتورسواران و دیگر رانندگان وسایل نقلیه، با استفاده از امکانات ایمنی مانند کلاه، آموزش نحوه تردد ایمن در راه ها، پرهیز از حرکات خطرآفرین، مرور قوانین و افزایش اطلاعات ترافیکی، نقش خود در ارتقاء ایمنی تردد در جاده‌ها و معابر را جدی بگیرند.

امام پناهی با اشاره به ۱۲۲ فوتی موتورسوار از میان ۳۸۰ مورد فوتی تصادفات از ابتدای سال جاری تاکنون،  نهادینه کردن فرهنگ صحیح ترافیک را خارج از توان یک دستگاه خاص دانسته و به موتورسواران توصیه کرد تا با بازبینی سلامت چراغ های جلو و عقب وسیله نقلیه خود، استفاده از کلاه ایمنی و رعایت ملزومات تردد ایمن، یاریگر پلیس و دیگر متولیان در کاهش آمار خسارات و تلفات تصادف باشند.

در این همایش که رئیس پلیس راهور گیلان و جمعی از مسئولین نیز حضور داشتند؛ ۱۵۰ کلاه ایمنی به موتورسواران حاضر اهداء گردید.