تغییر کاربری اراضی کشاورزی را گزارش دهید
تغییر کاربری اراضی کشاورزی را گزارش دهید
رشت- رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از اشتغال ۱۸۰۰ نفر در حوزه کشاورزی این استان خبر داد و از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست تا تغییر کاربری اراضی کشاورزی را گزارش دهند.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از مهر، صالح محمدی عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: اقتدار یک کشور به امنیت غذایی و حوزه تولیدات کشاورزی وابسته است.

وی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی در دنیا بویژه ایران افزود: گیلان در تأمین امنیت غذایی کشور نقش تعیین کننده‌ای دارد که تقویت حوزه تولیدات کشاورزی ضرورت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه دغدغه ملی در حوزه کشاورزی این استان وجود دارد، گفت: گیلان یکی از قطب‌های کشاورزی و تأمین کننده امنیت غذایی است.

محمدی با بیان اینکه فعالیت اقتصادی در حوزه امنیت غذایی بسیار اهمیت دارد، اضافه کرد: امنیت ملی با ارتقای امنیت غذایی و تقویت تولیدات کشاورزی به دست می‌آید.

وی با اشاره به محدودیت منابع در سال زراعی گذشته افزود: سال زراعی سختی را پشت سر گذاشتیم که با تغییر الگوی کشت، همراهی کشاورزان در مدیریت منابع آبی و حمایت و برنامه ریزی مدیریت استان عملکرد موفقی داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش عملکرد در بخش تولید محصولات بیان کرد: تولید محصولات زراعی از یک میلیون و ۵۱۶ هزار تن به یک میلیون و ۶۶۴ تن افزایش یافته است.

محمدی ادامه داد: تولید محصولات باغی از ۷۲۷ هزار تن به ۷۶۲ هزار تن در گیلان افزایش یافته است.

وی از افزایش ۱۰ درصدی محصولات دام و طیور در گیلان خبر داد و افزود: بیش از ۱,۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه کشاورزی گیلان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تعهد ۲ هزار شغل در حوزه کشاورزی بیان کرد: از میزان تعهد بالای ۱۸۰۰ شغل در حوزه کشاورزی گیلان ایجاد شده است.

محمدی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی در بخش‌های مختلف، اضافه کرد: میزان تولید عسل از ۴۶۱۵ تن به ۵۶۰۰ تن افزایش یافت.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی افزود: نگاه دانش پایه در حوزه کشاورزی گیلان وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به ظرفیت‌های این استان در تولید مرغ، اضافه کرد: گیلان از جایگاه پنجم به استانِ سوم در تولید مرغ ارتقا پیدا کرد.

محمدی با اشاره به جنگ اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران اسلامی بیان کرد: در فضای تحریمی افزایش عملکرد داشتن در بخش کشاورزی بسیار مهم است.

وی با تاکید بر برخورد جدی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گیلان افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی در گیلان ره گزارش دهند.