بیمه های اجتماعی نقشی اساسی در رفاه و توسعه جامعه و زندگی افراد دارا میباشند
بیمه های اجتماعی نقشی اساسی در رفاه و توسعه جامعه و زندگی افراد دارا میباشند
چهارمین دوره آموزشی رابطین بیمه ای شرکتها و نمایندگان کارفرمایان با هدف آشنایی با قوانین و تعهدات بیمه ای توسط اداره کل تامین اجتماعی گیلان برگزار شد .

قشقائی رئیس گروه مطالعات دفتر فرهنگی اجتماعی کارفرمایان و سازمانها در این دوره آموزشی با اشاره به اینکه نظامهای بیمه ای با گذشت زمان از حیث مالی با افول مواجه میگردند افزود : سازمان تامین اجتماعی علیرغم بیش از نود سال فعالیت ، هرچند در نقطه سربه سری منابع و هزینه ها قرار دارد ولی با استقلال کامل و بدون بودجه دولتی به حیات خود ادامه میدهد .

ایشان با بیان اینکه باید با اتخاذ سازوکارهای مناسب ورفتار منطقی در راستای صیانت از این سازمان و جلوگیری از سوء استفاده ها و نگاه منفعت طلبانه گام برداریم ، توجه به ماهیت محاسباتی در تعهدات بیمه ای و درک درست افکار عمومی از این واقعیت را لازمه ای مهم برشمرد .

این کارشناس عرصه فرهنگی اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع شرکت کنندگان در دوره آموزشی رابطین بیمه ای اذعان داشت : اگر مردم ارزش بیمه های اجتماعی و نقش و اهمیت آنرا بصورت کامل بدانند و فرایندهای تحقق آن بصورت جامع اجرایی گردد این امر بستر رفاه و توسعه در جامعه و رونق زندگی آنها را فراهم نموده و بمنزله پشتیبانی مطمئن برای ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی خواهد بود .

دراین دوره آموزشی روسای ادارات تخصصی تامین اجتماعی گیلان به تشریح موضوعاتی در زمینه تکالیف کارفرمایان ، معرفی تعهدات کوتاه و بلندمدت و… پرداخته و به سوالات شرکت کنندگان پاسخگوئی شد .