بیش از ۲۰۰ رتبه بین المللی قرآن کریم داریم
بیش از ۲۰۰ رتبه بین المللی قرآن کریم داریم
روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان

گیرا آنلاین– مهدی قره شیخ لو  در آیین افتتاح مرکز راهبری حفظ قرآن بقاع و اماکن متبرکه گیلان در رشت با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیه) گفت: در چهل سال پس از پیروزی انقلاب در حوزه ماموریت‌های قرآنی سازمان اوقاف در موضوعات تخصصی پیشرفت های چشمگیری داشتیم.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان‌اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: پس از پیروزی انقلاب بیش از ۲۰۰ رتبه بین المللی قرآن کریم داریم که خود یک رکورد بین کشورهای اسلامی محسوب می شود.
وی افزایش حافظان و قاریان کشور را از دیگر پیشرفت های قرآنی کشور دانست و گفت: قبل از انقلاب، حافظان و قاریان کشور بیشتر از انگشتان دو دست نمی شد اکنون در جای جای کشور حافظان و قاریان مسلطی داریم که تسلط آنها به قرآن قابل توجه بوده که از برکات انقلاب است.
قره شیخ لو در ادامه گفت: اما در بخش انس عمومی مردم با قرآن و اینکه فضای قرآنی در محلات و خانواده ها و مناسبت ها وجود داشته باشد کم کاری شده و باید سرمایه گذاری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: وقتی در کشور ما حق قرآن ادا می شود که مشابه اتفاقی که در ماه محرم برلی امام حسین( علیه السلام) می افتد در ماه رمضان برای قرآن اتفاق بیافتد و همه کشور برای فعالیت های قرآنی بسیج شود.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان‌اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: با این هدف که مساجد و حسینیه ها به پایگاه آموزش و قرائت قرآن تبدیل شود فاصله داریم و باید بسیار کار کنیم.
وی یادآور شد: واگذاری برنامه به بخش های مردمی از همین هدف نشات گرفته و بستری برای مشارکت حداکثری مردم در فعالیت های قرآنی است.
قره شیخ لو اضافه کرد: موسسات قرانی مردمی ظرفیت عظیمی است که نباید از آن غافل شویم
وی با بیان اینکه در ادارات محدودیت منابع انسانی و مالی و همچنین تعدد ماموریت داریم، گفت: بهترین کار در حوزه ترویج معارف قرآنی و آموزش قرآن استفاده از ظرفیت مردم و موسسات قرآنی است.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان‌اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: برای سال آینده ۲۵ برنامه تنظیم شده که شامل برنامه های مختلف تبلیغی و آموزشی و.. است.
وی اظهار داشت: در برنامه های آموزشی نگاه کیفی به فرآیندها داریم و اعتقاد داریم کار هر چند اندک اما با کیفیت انجام شود.
قره شیخ لو با اشاره به اینکه تمام کارهای قرآنی یک محور اصلی دارد و آن فکر و عمل کردن براساس قرآن است، گفت: اگر فعالیت های ما جامعه را به سمت قرآنی فکر و عمل کردن ببرد موفق بوده است.
وی اذعان کرد: بزرگترین ضعف کشور ما فاصله گرفتن فکر و عمل ما براساس قرآن است.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان‌اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: گیلان ظرفیت های قرآنی بسیار خوب و قابل توجهی دارد و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت ها در پیشبرد اهداف آموزشی و تبلیغی بهره ببریم.
مرکز راهبری حفظ قرآن بقاع و موقوفات گیلان در موقوفه مسجد آیت اله شفتی خیابان لاکانی رشت واقع شده و با مشارکت اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت در استان گیلان فعالیت می کند.