بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت به مستمری بگیران تامین اجتماعی شفت پرداخت گردید
بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت به مستمری بگیران تامین اجتماعی شفت پرداخت گردید
بیش از 22200 نفر از جمعیت شهرستان شفت تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که این تعداد نسبت به سال گذشته 4 درصد رشد داشته است .

گیرا آنلاین-به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، حسن صالحپور رئیس تامین اجتماعی شعبه شفت در آستانه دهه فجر و در گزارشی آماری ، از رشد ۴ درصدی جمعیت افراد تحت پوشش این شهرستان خبر داده و افزود : در سالجاری تعداد بیمه بیمه شدگان اصلی سه و نیم درصد و تعداد مستمری بگیران بیش از ۵ درصد رشد یافته است .

وی با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان اجباری مشمول قانون کار در سالجاری با ۳ درصد رشد به ۵۰۰۰ نفر رسیده است خاطر نشان ساخت مستمری بگیران تحت پوشش نیز حدود ۲۴۰۰ نفر هستند که از این تعداد ۱۴۷۰ نفر بازنشسته ، ۱۴۰ نفر ازکارافتاده و نزدیک ۸۰۰ نفر را بازماندگان تشکیل میدهند .

رئیس تامین اجتماعی شعبه شفت با بیان اینکه در ده ماهه لغایت دی امسال ۱۲۳۸ فقره سند تعهدات کوتاه مدت صادر و بیش از ۵ میلیارد و ششصد میلیون تومان تعهدات بابت آنها به بیمه شدگان مشمول پرداخت شده ، اظهار داشت : ماهانه بیش از ۱۱ میلیارد و هفتصد میلیون تومان انواع مستمری بزرگترین بخش تعهداتی این شعبه بوده و لغایت دیماه ۱۱۷ میلیارد تومان در این حوزه پرداخت شده که با احتساب دو ماهه باقیمانده پیش بینی میگردد این رقم به افزون بر ۱۴۰ میلیارد تومان برسد .

حسن صالحپور توسعه خدمات غیرحضوری و اشاعه فرهنگ بهره مندی از بسترهای الکترونیکی سازمان را یکی از دستاوردهای مهم در سالهای اخیر برشمرده و اذعان داشت ثبت ۱۸۰ درخواست غرامت ایام بیماری ، ۱۴۵ درخواست اروتز و پروتز ، ۳۲ مورد درخواست کمک هزینه ازدواج ، ۲۹ فقره کمک هزینه کفن و دفن ، ۶۸۳ مورد خرید خدمت سربازی ، ۱۰۸ مورد درخواست بازرسی ، ۳۹ فقره اعتراض به بدهی ، ۲۹ مورد اعتراض به سابقه ، ۱۳۸ فقره اعلام شماره حساب مستمری بگیران ، ۳۹۳ فقره درخواست نامنویسی توسط کارفرمایان و ۵۷۴ فقره انعقاد قرارداد بیمه های مشاغل آزاد و اختیاری و زنان خانه دار رهاورد رویکردهای نوین و تحولات دیجیتالی اتفاق افتاده در سالجاری است .

شایان ذکر است کارفرمایان حوزه عمل این شعبه بیش از ۳۳ میلیارد بدهی به تامین اجتماعی داشته و ماهانه افزون بر ۱۱۰۰ فقره لیست حق بیمه اینترنتی ارسال مینمایند .