از تمامی زیرساختها در جهت اجرای نسخه نویسی الکترونیکی استفاده شود
از تمامی زیرساختها در جهت اجرای نسخه نویسی الکترونیکی استفاده شود
اجرای صددرصدی نسخه‌نویسی الکترونیکی باید حاکمیتی باشد و مطمئناً ثمرات آن به مردم، پزشکان و نظام سلامت کشور برمی‌گردد

گیرا آنلاین- دکتر ارسلان سالاری در نشست با مدیر کل بیمه سلامت و نمایندگان سازمانهای بیمه گر استان گفت: استقرار برنامه نسخه‌نویسی الکترونیکی تکلیفی از سوی نظام جمهوری اسلامی بوده و کم‌کاری در تحقق آن از هیچ بخشی پذیرفته نیست.
وی اظهار کرد: تمامی زیرساخت‌های تجهیزاتی و نیروی انسانی موردنیاز اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی حوزه سلامت گیلان باید آماده ارائه خدمت باشند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم بهره‌گیری از ابزارهای تشویقی جهت اجرای سریع‌تر نظام نسخه‌نویسی الکترونیکی در گیلان تاکید کرد و افزود: اجرای صددرصدی نسخه‌نویسی الکترونیکی باید حاکمیتی باشد و مطمئناً ثمرات آن به مردم، پزشکان و نظام سلامت کشور برمی‌گردد.وی با اشاره به پیشرفت تعدادی از دانشگاه علوم پزشکی کشور در اجرای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی، افزود: باید از تجارب‌ سایر دانشگاه‌ها در جهت اجرای موفق‌تر استقرار نسخه‌نویسی الکترونیکی استفاده شود.

در ادامه این نشست دکتر محمدی مدیر کل بیمه سلامت ضمن ارائه گزارشی از وضعیت طرح بزرگ و ملی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک گفت: مهم ترین رویکرد بیمه سلامت درارایه خدمات با کیفیت به بیمه شدگان است که در این راستا ۹۱ درصد مطب‌های پزشکان طرف قراداد در برنامه نسخه نویسی الکترونیک فعال هستند و ۷۵ درصد پزشکان طرف قرارداد در این استان تجویز الکترونیک برای بیماران انجام می دهند که جا دارد از تعامل وهمکاری بیمه شدگان و همه موسسات طرف قرارداد ودست اندرکاران استان قدر دانی نمایم. مدیر کل بیمه سلامت گیلان در پایان پیشنهاد‌هایی را برای تسریع و اجرای کامل این طرح ارائه کردند.