مسابقات قرآنی امسال اوقاف گیلان بصورت منطقه ای برگزار می شود
مسابقات قرآنی امسال اوقاف گیلان بصورت منطقه ای برگزار می شود
ثبت نام این دوره از مسابقات از طریق سایت www.my.oghaf.ir از 20 اردیبهشت آغاز شده و تا 16 خردادماه ادامه خواهد داشت.

گیرا آنلاین- محمد مهدی قربانیان، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی استان گیلان به صورت منطقه ای و در پنج منطقه برگزار می‌شود.

این مقام مسئول افزود: منطقه یک شامل شهرهای شهررشت و شهرهای خشکبیجار،کوچصفهان، لشت نشا، خمام و سنگر، منطقه دو شامل شهرهای بندرانزلی، آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر و منطقه سه شامل شهرهای لاهیجان، سیاهکل، لنگرود، رودسر و املش هستند.

 وی خاطرنشان ساخت: در منطقه چهار قاریان و حافظان شهرهای آستارا، تالش، ماسال و رضوانشهر و در منطقه پنج نیز فعالان قرآنی شهرهای شفت، صومعه سرا، فومن و رودبار به رقابت خواهند پرداخت.

 قربانیان با بیان اینکه شرکت در این دوره از مسابقات فقط و فقط با ثبت نام در سامانه طراحی شده برای مسابقات قرآن امکان پذیر است، گفت: ثبت نام این دوره از مسابقات از طریق سایت www.my.oghaf.ir از ۲۰ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۶ خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی از احتمال تمدید مهلت ثبت نام خبر داد و گفت: علاقه مندان به شرکت در مسابقات ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه این مسابقات در رده سنی بزرگسالان (بالای ۱۸ سال) جهت خواهران و برادران برگزار خواهد شد، اذعان داشت: رشته های مسابقات شامل حفظ ۵ جزء، حفظ۱۰ جزء، حفظ۱۵جزء، حفظ۲۰ جزء، حفظ کل، ترتیل، قرائت، دعاخوانی، اذان، تواشیح و همخوانی قرآن، تفسیر است.

وی یادآور شد: برای برگزاری مرحله شهرستانی با توجه به شرایط استان در مواجهه با ویروس کرونا و همچنین تقاضای جامعه قرآنی با توجه به فصل امتحانات دانشگاه در حدفاصل ۲۴ خرداد تا ۲۷ تیرماه برنامه ریزی و از قبل به اطلاع ثبت نام شدگان خواهد رسید.

قربانیان اعلام کرد: حدود ۲۰۰ خواهر و ۲۰۰ برادر به مرحله استانی مسابقات، که در مرداد ماه سال جاری در رشت خواهد بود، راه پیدا می کنند.