شهرداری های صومعه سرا موظفند تا سه ماه آتی بدهی کتابخانه ها بپردازند
شهرداری های صومعه سرا موظفند تا سه ماه آتی بدهی کتابخانه ها بپردازند
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان،

گیرا آنلاین- فرماندار شهرستان صومعه سرا در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان با تاکید بر پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها خاطر نشان کرد:شهرداریها موظفند طی سه ماه آینده همه مطالبات کتابخانه های این شهرستان را پرداخت کنند.
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا به ریاست سید جلال سید محمدی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان و با حضورحجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری، امام جمعه صومعه سرا؛ آرزو عباس زاده، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان، روسای ادارات آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی، مسئولین کتابخانه های عمومی، اصحاب رسانه و اعضای انجمن در فرمانداری صومعه سرا برگزار شد.
فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا در ابتدای این جلسه انجمن ضمن تاکید بر بسترسازی مناسب برای ترویج عمیق فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: جامعه ای که از آگاهی و بینش علمی بالا برخوردار باشد، درک مردم نسبت به مسائل آن بالا، وخدمت کردن درآن جامعه برای متولیان امور نیز آسان تر است.
سید جلال سید محمدی افزود:بسیاری از ناهنجاریها وآسیب های اجتماعی امروز جامعه ما به دلیل عدم آگاهی و بینش عمومی مردم است.
سید محمدی در ادامه با اشاره به اینکه دغدغه های امروز کتاب وکتابخوانی از مطالبات به حق جامعه است خاطر نشان کرد: غفلت ما مسئولان به عنوان متولیان امور موجب شده تا در جامعه چنین دغدغه ای بوجود آمده و فرهنگ غنی کتاب وکتابخوانی آنچنان که شایسته است مغفول بماند.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۵ کتابخانه در سطح شهرستان صومعه سرا فعالیت دارند گفت: وضعیت این کتابخانه ها از نظر کیفی نیازمند توجه بیشتری است و ما وقتی که از مردم طلب می کنیم که به سوی کتاب وکتابخوانی روی بیاورند، باید بستر مناسب را برای حضورشان فراهم کنیم.
فرماندار صومعه سرا با تاکید بر اینکه باید کتابخانه ها تجهیز و بروز باشند خاطر نشان کرد: در این راستا فضای مجازی بستری مناسب جهت ترویج و معرفی فرهنگ کتاب خوانی است.
سید محمدی افزود: در راستای تعمیق فرهنگ کتاب خوانی کتابخانه ها با ایجاد کانال در فضای مجازی می توانند ارتباط دوسویه ای را با مردم برقرار کنند.
وی همچنین نصب تابلو وبیلبورد در سطح شهر جهت معرفی کتاب به مردم را اقدامی نو وتازه در راستای آگاهی بخشی افکار عمومی برشمرد.
نماینده عالی دولت در صومعه سرا با تاکید بر پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها خاطر نشان کرد:شهرداریها موظفند طی سه ماه آینده همه مطالبات کتابخانه های این شهرستان را پرداخت کنند.