حمایت ویژه از آسیب‌دیدگان کرونا در بودجه ۱۴۰۰ ضروری است/در روزهای آینده خبرهای خوبی برای تیم سپیدرود در راه است
حمایت ویژه از آسیب‌دیدگان کرونا در بودجه ۱۴۰۰ ضروری است/در روزهای آینده خبرهای خوبی برای تیم سپیدرود در راه است
عضو کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به لزوم حمایت ویژه از آسیب‌دیدگان کرونا در بودجه ۱۴۰۰ گفت: فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز قابل تحقق نیست.

گیرا آنلاین- جبار کوچکی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که مجلس به کلیات بودجه ۱۴۰۰ رای ندهد و بررسی‌ها نشان از یک بودجه با احتمال کسری شدید در سال آینده دارد و بعضی ارقام بودجه نیز واقعی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در بودجه ۱۴۰۰ میزان فروش نفت را حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز محاسبه کرده اما این رقم در سال آینده تحقق پیدا نمی‌کند از طرفی درصدی از فروش نفت باید وارد صندوق توسعه ملی شود که پرداخت سهم صندوق را به ۲۰ درصد کاهش دادند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت بیش از حد به ‌سمت فروش اوراق مشارکت پیش رفته و بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به امر اختصاص داده که این مسئله دولت‌های بعدی را دچار مشکل می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان تصریح کرد: از طرفی دولت حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان برای فروش اموال دولت پیش‌بینی کرده در حالی‌ که دولت در سال گذشته کمتر از ۲۰ هزار میلیارد توانست اموال خود را در بورس و روش‌های دیگر به فروش برساند.

وی با اشاره به اینکه دولت نرخ دلار را حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه کرده که به اعتقاد مجلس این نرخ واقعی نیست افزود: بخش‌های مربوط به عمران که اشتغال‌زایی بیشتری به ‌همراه دارد رشد اعتباری زیادی نداشته و حدود ۱۰۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای این بخش پیش‌بینی شده که از اشکالات بودجه ۱۴۰۰ است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان میزان کسری منابع و بودجه برای سال آینده ملموس خواهد بود ابراز داشت: بودجه استانی نیز مانند بودجه کشوری دچار مشکلاتی است و در تلاش هستیم که میزان بودجه پیش‌بینی شده برای استان گیلان را در مجلس به نحوی افزایش دهیم.

کوچکی‌نژاد با اشاره به لزوم حمایت از محرومان و آسیب‌دیدگان از کرونا در بودجه ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ میلیون جمعیت در کشور از جایی حقوق دریافت نمی‌کنند و قرار بود که بودجه ۱۴۰۰ گرایش ویژه‌ای برای حمایت از این قشر داشته باشد که متاسفانه شاهد افزایش حقوق زیادی در این بخش نبودیم.

وی با بیان اینکه هدف مجلس شورای اسلامی در شرایط جنگ اقتصادی و بحران کرونا، کمک به دولت است اما فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز قابل تحقق نیست ابراز داشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم به ‌عنوان تنظیم ‌کننده بودجه اذعان داشت که بودجه ۱۴۰۰ بدون اشکال نیست و مجلس باید تغییراتی در بودجه ایجاد و به دولت کمک کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره رفع تحریم‌ها خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که رفع تحریم به‌دست دشمن است اما ما باید اثر تحریم‌ها را خنثی کنیم.

کوچکی‌نژاد افزود: دولت اگر معتقد است که می‌تواند این میزان از فروش نفت را محقق کند باید دلایل اساسی خود را به مجلس ارائه دهد تا نمایندگان نیز قانع شوند در غیر این صورت احتمالاً نمایندگان به آن رای نخواهند داد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس وضعیت بودجه برای کمک به آسیب‌دیدگان کرونا در سال آینده را مورد اشاره قرار داد و افزود: دولت یک رقم ۴۲ هزار میلیارد تومانی و یک رقم ۳۲ هزار میلیاردی را برای کمک به محرومان و آسیب‌دیدگان از کرونا در نظر گرفته و از محل تبصره ۱۸ هم مبالغی را به این موضوع اختصاص داد اما به اعتقاد بنده این مبالغ کفاف حجم آسیب‌های جامعه را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه بسیاری از درآمدهای موجود در کشور می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود خاطرنشان کرد: دولت وعده داده بود که نفت از بودجه جاری خارج شود اما حدود ۵۰ درصد بودجه کشور وابسته به نفت شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به وضعیت دو فوتبال سپیدرود و داماش گیلان اشاره کرد و افزود: این دو تیم فوتبال همواره در ایجاد نشاط برای جوانان بسیار موثر بودند اما به‌‌دلیل مشکلاتی از صحنه خارج شدند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در روزهای آینده خبرهای خوبی برای تیم سپیدرود در راه است تصریح کرد: اخیراً مسئولان این باشگاه تدابیر خوبی برای بازگرداندن این تیم به صحنه رقابت‌ها اندیشیدند و مسئولان در حال تلاش هستند تا حواشی پیرامون این تیم حذف شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به وضعیت بیمارستان‌های شهر رشت از جمله بیمارستان جدیدالاحداث ۷۰۰ تختخوابی رشت اشاره کرد و بیان داشت: ما ۶ پروژه مهم عمرانی استان را مورد پیگیری قرار دادیم؛ بخش خمام هم در تقسیمات کشوری تبدیل به شهرستان شد و بعضی پروژه‌های بزرگ استانی نیز از ردیف بودجه برخوردار شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم