برخورد قانونی با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی با کاربری کشاورزی در استان
برخورد قانونی با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی با کاربری کشاورزی در استان
اراضی داخل طرح‌های هادی با کاربری زراعی و باغی هم باید مجوز کمیسیون مغایرت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان را داشته باشند.

گیرا آنلاین– مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: به منظور حفظ کاربری کشاورزی با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی با کاربری کشاورزی در استان بطور قانونی و جدی، برخورد می شود.

«حسن گیلانپور راد» با اشاره به اینکه به هیج عنوان در اراضی باغی و زراعی خارج از طرح‌های هادی اجازه ساخت و ساز غیر مجاز داده نمی‌شود گفت: اراضی داخل طرح‌های هادی با کاربری زراعی و باغی هم باید مجوز کمیسیون مغایرت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان را داشته باشند.

وی با بیان اینکه روز گذشته با شکایت جهاد کشاورزی سیاهکل و حکم دستگاه قضائی قلع و قمع دیوارهای ساخته شده و غیر قانونی در اراضی و باغ‌های کشاورزی منطقه دیلمان در شهرستان سیاهکل صورت گرفت اظهار داشت: با توجه به وظیفه ذاتی این مدیریت و قانون حفظ کاربری اراضی و باغی و قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی، در حین گشت زنی مسئولان حفظ اراضی شهرستان در یکی از روستاها مشاهده شد که افراد بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک،  اقدام به ساخت و ساز غیر قانونی و محصور اراضی کشاورزی کرده بودند.

گیلانپور راد ادامه داد: پس از شکایت جهاد کشاورزی و کسب مجوز از دادستان سیاهکل، دو قطعه زمین به مساحت ۱۳ هکتار که اقدام به دیوارکشی و ساخت انباری در زمین‌های زراعی و باغی کرده بودند، به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها تخریب و قلع وقمع شد.

وی تصریح کرد: این قلع و قمع ها خارج از طرح هادی صورت گرفت چون این زمین سابقه زراعت داشتند.

گیلانپور راد اضافه کرد: ابتدا افراد نسبت به بایر کردن زمین اقدام کرده و سپس شروع به محصور کردن آن نمودند که طی شکایت جهاد کشاورزی شهرستان و براساس قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، دادستان سیاهکل به عنوان مدعی العموم دستور جمع آوری فنس ها را صادر کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تخلف و تغییر کاربری‌های غیرمجاز دیگری هم در استان شناسایی و نسبت به آنها اعلام جرم شده است که در شرف قلع و قمع قرار دارند و بزودی با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی برخورد قانونی درباره آنها صورت خواهد گرفت.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از دهیاری‌ها و شوراهای محل خواستاریم که در حفظ کاربری اراضی کشاورزی نهایت همکاری را با جهاد کشاورزی شهرستان ها داشته باشند و هر گونه تغییر کاربری‌ها را در اسرع وقت به این مدیریت گزارش دهند.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان