افزایش ۲۰۰ هزار تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۹
افزایش ۲۰۰ هزار تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۹
حاجی‌بابایی در ادامه با اشاره به تخصیص 6 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال 99 گفت: سال گذشته حدود 5 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی تخصیص داده شد اما این مبلغ به شکلی توسط دولت محاسبه شد که تغییر چندانی ایجاد نکرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از اضافه شدن حدود ۲۰۰ هزار تومان به صورت میانگین به حقوق بازنشستگان با اجرای طرح همسان‌سازی خبر داد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرح‌های مختلفی از سال گذشته برای اصلاح حقوق‌ها به استثنای اعضای هیئت‌های علمی و قضات که جایگاه ویژه کاری و علمی دارند، مطرح و اعلام شد که حقوق‌های پایین باید افزایش یابد اما در مقابل حقوق‌های بالا با درصد کمتری افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بودجه علی‌الرغم اینکه تلاش کرده کار خوبی را انجام دهد اما این مصوبه عادلانه، کافی و کامل نیست زیرا افزایش ۱۵ درصدی حقوق‌ها، بیشترین تاثیر و افزایش را بر حقوق‌های بالا خواهد داشت و براین اساس نمایندگان مانند سال گذشته پیشنهاداتی را برای اصلاح این مصوبه در زمان بررسی بودجه در صحن مطرح خواهند کرد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه سال گذشته با وجود ۶ ماه پیگیری در مجلس اما در نهایت دولت قانون اصلاح حقوق و دستمزد را به درستی اجرا نکرد، بیان داشت: قانون اصلاح حقوق‌ها حدود ۷۰ درصد اجرایی شد و پایه حقوق‌ها به ۲ میلیون تومان رسید.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: دولت باید براساس قانون ۴۰۰ هزار تومان به اضافه ۱۰درصد در کنار بحث همسان‌سازی یعنی در مجموع حدود ۸۰۰ هزار تومان حقوق‌های پایین را افزایش می‌داد اما متاسفانه این ارقام به شکلی در کنار هم قرار گرفت که در نهایت تنها ۵۰۰ هزار تومان اضافه شد.
وی ضمن تاکید بر اینکه رقم مشخصی را باید برای افزایش حقوق‌های پایین تعریف و درصدی را هم مانند سال قبل در کنار آن قرار داد، گفت: اینگونه حقوق‌های پایین با عدالت بیشتری افزایش پیدا می‌کند.
حاجی‌بابایی در ادامه با اشاره به تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ گفت: سال گذشته حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی تخصیص داده شد اما این مبلغ به شکلی توسط دولت محاسبه شد که تغییر چندانی ایجاد نکرد.
وی تاکید کرد: اکنون هم اگر بخواهیم ۶ هزار میلیارد تومان را میان بازنشستگان تقسیم کنیم، حدود ۲۰۰ هزار تومان به صورت میانگین به آنها اختصاص پیدا خواهد کرد.