با حمایت همه جانبه از کالای ایرانی، می توانیم آثار تخریبی تحریم‌ها را خنثی کنیم
با حمایت همه جانبه از کالای ایرانی، می توانیم آثار تخریبی تحریم‌ها را خنثی کنیم
نهادينه كردن فرهنگ استفاده از كالاي ايراني يكي از مهمترين الزامات حمايت از توليد ملي بعنوان ركن اقتصاد مقاومتي است .

گیرا آنلاین–  به گزارش روابط عمومی ، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، با اشاره به نقشه های شوم دشمن در جبهه اقتصادي براي ضربه به كشور گفت:براي مقابله با اين تهديدات راهي جز تكيه بر اقتصاد مقاومتي نداريم و و براي تحقق اين موضوع كه مورد تاكيد فراوان رهبرمعظم انقلاب نيز  است ،فرهنگ و تفكر بسيجي بسيار كارگشاست.

وي نهادينه كردن فرهنگ استفاده از كالاي ايراني را يكي از مهمترين الزامات حمايت از توليد ملي بعنوان ركن اقتصاد مقاومتي دانست و گفت:حمايت از توليد داخل ،افزايش توليد و ايجاد اشتغال ، رشد سرانه اقتصادي را به ارمغان مي آورد.

مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي گیلان در ادامه با اشاره به برنامه هاي شركت شهركهاي صنعتي استان براي تحقق اقتصاد مقاومتي در دو بعد سخت افزاري و نرم افزاري گفت:در بخش سخت افزاري با فراهم كردن زيرساخت ها در شهركها و نواحي صنعتي استان ، بستر مناسب براي جذب  سرمايه گذاران و استقرار واحد هاي توليدي و صنعتي فراهم شده است .

وي حمايت از تشكيل و توسعه خوشه هاي صنعتي را مهمترين برنامه نرم افزاري در بخش تحقق اقتصاد مقاومتي در شهركهاي صنعتي اعلام كرد و گفت:مدل توسعه خوشه هاي صنعتي ، الگويي موفق براي هم افزايي و استفاده از توان واحد هاي صنعتي همگن براي حضور در بازارهاي داخلي و خارجي و نيز ارتقاي سطح توليد و فناوري است .

شهیدی تشكيل كنسرسيوم ها در خوشه هاي صنعتي را بعنوان اقدامي موثر در زمينه ارتقاي توان رقابت پذيري واحد هاي صنعتي و نيز افزايش صادرات آنها بيان كرد .

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان به کمبود زمین برای واگذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی اشاره کرد و افزود:به دلیل بافت طبیعی گیلان ملاحظات زیست محیطی را باید همواره لحاظ نماییم.

وی در پایان بیان داشت : بدون تردید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور در عرصه‌های مختلف و حمایت همه جانبه از کالای ایرانی، می توان به راحتی آثار تخریبی تحریم‌ها را به حداقل ممکن رسانده و یا حتی خنثی کرد.