شناسایی ۲۸۵ نقطه خطرآفرین در نوار ساحلی استان گیلان
شناسایی ۲۸۵ نقطه خطرآفرین در نوار ساحلی استان گیلان
رشت- استاندار گیلان از فعالیت ۶۰۰ نجات غریق و مراقب دریا در نوار ساحلی این استان خبر داد و گفت: ۲۸۵ نقطه خطرآفرین در نوار ساحلی استان گیلان شناسایی شده است.

گیرا آنلاین_ اسدالله عباسی شامگاه دوشنبه در گفتگوی تلویزیونی اظهار کرد: آزادسازی و ساماندهی سواحل در گیلان بعد از دستور آقای رئیس جمهور، روند رسمی و اجرایی به خود گرفت.

وی از وجود ۷۰۰ هتل آپارتمان در نوار ساحلی گیلان خبر داد و افزود: در نوار ساحلی گیلان ۲۷ طرح سالم سازی در راستای ساماندهی سواحل، در حال اجرا است.

استاندار گیلان با بیان اینکه ساماندهی سواحل در استان با مشارکت مردم در حال انجام است، گفت: اجرای طرح‌های سالم سازی و امن سازی شناگاه ها در نوار ساحلی گیلان با مشارکت عموم مردم، شهرداران، بخشداران و دهیاران در حال انجام است.

عباسی از فعالیت ۶۰۰ نجات غریق و مراقب دریا در نوار ساحلی گیلان خبر داد و بیان کرد: این تعداد نجات غریق با محوریت هلال احمر در طول ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه سلامت اجتماعی مردم بسیار اهمیت دارد، افزود: ایجاد نشاط اجتماعی همراه با حفظ انضباط و سلامت اجتماعی و شئونات فرهنگی، اراده مهم دولت سیزدهم در ساماندهی سواحل است.

استاندار گیلان با بیان اینکه شنا در نقاط خطرآفرین استان ممنوع است، گفت: ۲۸۵ نقطه خطرآفرین در نوار ساحلی استان گیلان شناسایی شده که شنا در این نقاط ممنوع است.

عباسی با بیان اینکه ۵۰ کیلومتر نوار ساحلی گیلان به مأموریت‌های دریا محور اختصاص دارد، اضافه کرد: مردم و مسافران باید در مکان تعریف شده شناگاه ها و طرح سالم سازی سواحل شنا کنند و شنا در نقاط خطرآفرین ممنوع است.

وی با بیان اینکه آزادسازی سواحل با هدف شکست انحصار دستگاه‌ها صورت گرفته است، افزود: امکانات اولیه برای گردشگران و مسافرین در سواحل آزاد شده فراهم شده است.