۲۸جوان منتخب جشنواره “جوانان برتر ایران زمین” تجلیل شدند
۲۸جوان منتخب جشنواره “جوانان برتر ایران زمین” تجلیل شدند
۲۸ جوان منتخب جشنواره استانی جوانان برتر ایران زمین در رشته‌های ادبیات، کارآفرینی، ورزشی، فعال جهادی اجتماعی، کنش‌گر رسانه و فضای مجازی، قرآن و اهل بیت(ع) با حضور نماینده عالی دولت در گیلان تجلیل شدند.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان گیلان؛ اسدالله عباسی در آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره جوانان ایرانی پرچمداران پیشرفت، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق برای بهره مندی از فیوضات این ماه پربرکت، گفت: مفتخرم دربین جوانان هستم که پرچمدار پیشرفت گیلان بوده و در بخش های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی  در عرصه های مختلف خوش درخشیده اند.

وی تصریح کرد: این افراد گام‌هایی مستحکم در جهت رشد و تعالی کشور و استان برداشته اند و استعدادهای خود را با کمک همه دست اندرکاران شکوفا ساخته‌اند و ما امروز شاهد درخشش آنها در رشته های مختلف هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به فرارسیدن بهار قرآن و طبیعت، اظهار کرد: همه ما باید در عمل به وظیفه خطیر خود برای رفع دغدغه های جوانان این مرز و بوم به درستی عمل کنیم.

وی ادامه داد: باید بستر را برای رشد و تعالی کودکان، نوجوانان، جوانان و همه آحاد جامعه فراهم کنیم تا آرامش و امنیت که حاصل خون پاک شهیدان و امام شهداست، به خوبی در جامعه اسلامی متبلور شود.

عباسی تصریح کرد: در چله دوم انقلاب بر اساس تحقق منویات رهبر معظم انقلاب،  باید نگاهمان به سمت جوانان این سرمایه های اجتماعی باشد.

وی گفت: جوانان دستاورد مادی و معنوی نظام هستند؛ باید با قدردانی از آنها بتوانیم از هر فرصتی برای برآورده کردن خواسته های کسانی که برای ما افتخار آفرین و نخبه، بهره بگیریم.

وی از مسئولان مربوطه خواست جلسات را در فاصله زمانی کوتاهتری برگزار کنند و افزود: در این جلسات از نظرات جوانان بیش از پیش بهره گرفته شود چرا که خروجی و نتایج جلسات برای هم نسل های آنان باید بخوبی توسط خود همین عزیزان تبیین گردد.

استاندار گیلان اظهار کرد: باید خدمات انجام شده در بخش‌های فرزند آوری، وام اشتغال، ازدواج و مسکن اطلاع رسانی شود مردم باید از خدماتی که این سازمانها و نهادها به مردم ارائه می کنند باخبر باشند.

عباسی گفت: غالب رسانه های استان نقد منصفانه ای دارند و تقوای سیاسی و فرهنگی در ورای مطالب آنها وجود دارد اما برخی دیگر از این رسانه ها که در مسیر قانون قرار نگرفته اند فضایی ایجاد می کنند که مردم را بدبین و دلسرد شوند.

وی از کنشگران فعال فضای مجازی خواست:  موارد مختلف اجتماعی و فرهنگی و سیاسی نقش آفرین باشند و  عملکرد مثبت دولت و مسئولان را منعکس کرده و در عین حال خلاء های موجود را مشخص کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: پروژه آزاد راه با تلاشهای شبانه روزی و تخصیص بودجه و اعتبارات به سرانجام رسید اما برخی نارسانه ها بدنبال دلسرد کردن مردم هستند.

وی ادامه داد: این پروژه در توپوگرافی سختی اجرا شد و در آن معیشت مردم عزیز رودبار، روان شدن ترافیک این مسیر و حقوق اجتماعی مردم گیلان در نظر گرفته شد.

عباسی از مسئولان خواست  از رسانه ها و کنشگران فضای مجازی فاصله نگرفته و با آنها ارتباط موثر برقرار کنند و در جلسات پرسش و پاسخ مواردی که مطرح می شود را مورد بررسی قرار دهند.

استاندار گیلان تصریح کرد: در بخش ورزشی نخبگان ورزشی بسیاری داریم که باید مورد تشویق قرار گیرند، طی ۲ سال گذشته از اعتبارات سفر برای تقویت زیرساختهای ورزشی استان هزینه شداین عملکردها باید بیان شود.

عباسی با تاکید بر اینکه در این فضا می توان استعدادهای کودکان، نوجوان و جوانان کشور را شکوفا کرد،  افزود:  وظیفه داریم در بخش های مختلف، ادبیات، موسیقی، فیلم هنر و سایر عرصه ها منحصر به یک زاویه دید نباشیم و همه رشته ها و توانمندی ها و استعداد های استان را در نظر بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: همه توجه خود را معطوف به کلانشهر رشت نخواهیم کرد و تلاش میکنیم امکانات در پهنه استان گیلان در جنوب، شمال، غرب و شرق و مرکز عادلانه توزیع شود.

وی تصریح کرد: جوانان پرچمدار پیشرفت و توسعه استان هستند به این معنی که آینده متعلق به جوانان است ما راه را هموار و باز و زیرساختها را فراهم کرده ایم.

استاندار گیلان بیان داشت: بعنوان عضوی از مجموعه خدمتگزار دولت سیزدهم و یک گیلانی همه توان و تجربه و علم وظرفیتهای استان را بکار گرفته و خواهم گرفت تا جوانان ما برای یک زندگی خوب در چله دوم انقلاب آماده شوند و از این انقلاب حفظ و صیانت و افتخار کنند.

عباسی تاکید کرد: برخود می بالیم که در سرزمین میرزا کوچک جنگلی، آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) و هشت هزار شهید والامقام به وظایف خطیر خود عمل می‌کنیم.

وی افزود: به همه مدیران اعلام می کنم که با تمام توان و قدرت و ظرفیت برای کسانی که امروز افتخار کشور در عرصه های قرآن، ادبیات، فیلم، موسیقی، ورزش، دانش بنیان، فعال رسانه ای و فضای مجازی، فعال اجتماعی و فعال جهادی هستند خدمات صادقانه و مخلصانه داشته باشند.

در این نشست صمیمانه شماری از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان به بیان گزارش در زمینه عملکرد خود در حوزه جوانان پرداختند و تعدادی از جوانان نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.