۱۶ هزار اشتغال در حوزه صنعت و اصناف گیلان محقق شد
۱۶ هزار اشتغال در حوزه صنعت و اصناف گیلان محقق شد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: به همت کارآفرینان و فعالان سختکوش عرصه تولید و تجارت؛ تعهد اشتغال آفرینی صمت گیلان محقق گردید.

گیرا آنلاین- به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ تیمور پورحیدری در نشست شورای معاونین این اداره کل از همت والای فعالان عرصه تولید و تجارت در ایجاد اشتغال سخن گفت و عنوان کرد: علی‌رغم فشارهای اقتصادی و تنش آفرینی های اجتماعی دشمنان در سال گذشته، فضای کسب و کار در بخش صنعتی و صنفی گیلان بی رمق نشد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲۰۱ جواز تاسیس و ۱۸۷ پروانه بهره برداری صنعتی در گیلان صادر شده است، گفت: تراز مثبت سرمایه گذاری در حوزه های متنوع صنعتی باعث شده تا زمینه اشتغال بیش از ۴ هزار ۱۱۵ نفر به صورت مستقیم در کارخانجات صنعتی فراهم گردد و در سامانه رصد اشتغال کد ملی شاغلین توسط کارفرمایان ثبت شود.

دکتر پورحیدری در بخشی دیگر از سخنان خود به تشریح فعالیت و تکاپوی مناسب صنوف در قالب اقتصاد خرد پرداخت و تصریح کرد: حسب اعلام سامانه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گیلان و همچنین رصد و پایش میدانی فعالیت های صنفی بیش از ۱۲ هزار و ۶۸۹فقره پروانه ای کسب صنفی جدید صادر شده که به صورت مستقیم، این علاقمندان به فعالیتهای صنفی و خدماتی مشغول فعالیت شده اند.

مدیرکل صمت گیلان در پایان اشتغال آفرینی توسط سرمایه گذاران حوزه تولید و تجارت را مایه مباهات و و نیاز ضروری این مرز و بوم دانست و گفت: با تلاش وافر علاقمندان به حوزه های صنفی و صنعتی در مجموع افزون بر ۱۶ هزار شغل برای جوانان گیلانی ایجاد شده که تکلیف و برش استانی ایجاد اشتغال بر اساس تعهدات اداره کل صمت استان ۱۵ هزار نفر بوده است.