یادداشت مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت به مناسبت روز جهانی خوراک پایدار
یادداشت مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت به مناسبت روز جهانی خوراک پایدار
مرتضی عاطفی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت به مناسبت ۲۸ خرداد روز جهانی خوراک پایدار در یادداشتی این روز را گرامی داشت.

گیرا آنلاین– به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، مرتضی عاطفی در این یادداشت عنوان کرد:

انتخاب شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی از سوی یونسکو نشان از ظرفیت بالای این شهر برای جذب گردشگر است و می‌توان با برنامه‌ریزی و استفاده مناسب و صحیح از ظرفیت‌ها گامی به سوی پیشرفت و توسعه صنعت گردشگری در این استان باشد.

 

رشت به خاطر داشتن تنوع زیاد گیاهی، بهره مندی از محصولات دریایی و نیز سابقه تاریخی کهن از پیشینه تاریخی کم نظیری برخوردار است و بیش از ۱۷۰ نوع غذای محلی در رشت تهیه می شود.

 

اصلی ترین مزیت حضور در شبکه شهرهای خلاق را می‌توان در افزایش آگاهی جهانی دانست و اگر این آگاهی در مسیر درست هدایت شود، در نهایت می‌تواند به افزایش سرمایه گذاری بر ویژگی منحصر به فرد این شهرها، استفاده بهینه از سرمایه انسانی، رونق گردشگری و افزایش شمار گردشگران بین المللی و در نهایت رونق اقتصادی و فرهنگی این شهر بیانجامد.

 

گردشگری خوراک می‌تواند یک ابزار کلیدی در توسعه تصویر مثبت یک شهر یا کشور در سطح بین المللی باشد و از آنجایی که خوراک و یک فرهنگ محلی مظهر و بیان کننده ویژگی‌ها و شخصیت آن است می‌تواند به ابزاری برای ساخت برند گردشگری خوراک در مقاصد تبدیل شود.

 

مرتضی عاطفی

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت