گیلان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی ایران
گیلان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی ایران
اخبار گیلان

گیرا آنلاین_سید جواد ساداتی نژاد در ادامه ی سفر یک روزه خود به گیلان در جلسه شورای اداری رودسر گفت: استان گیلان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی ایران می باشد و از محورهای امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه خودکفایی در تولید برنج اولویت دولت سیزدهم است، گفت: در همین راستا با قرارگاه خاتم برای افزایش تولید قرار داد امضا شده است.

ساداتی نژاد عنوان کرد: در طی این سفر تلاش‌های خوبی انجام شده و دغدغه‌های بسیاری را از کشاورزان شنیدیم خوشبختانه به زودی مشکلات مربوط به کشت محصول کیوی حل شده و تا هفته آینده برطرف می شود.

وی با بیان اینکه مبلغ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی گیلان مصوب شده است، افزود: یکی از موضوعات مهم که در دولت سیزدهم و وزارت جهاد دنبال می‌شود، موضوع خودکفایی در محصول برنج است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سالانه یک میلیون تن برنج به کشور وارد می‌شود، تصریح کرد: با توجه به ظرفیتی که کشور در تولید برنج دارد نباید واردات برنج داشته باشیم و با طرحی که در سه استان شمالی داریم، با افزایش دوره کشت به راحتی می‌توان مقدار مورد نیاز کشور را تولید کرد.
وی افزود : از جمله موضوعات مهمی که در دولت سیزدهم پیگیری می شود خودکفایی در محصول برنج می باشد .
ساداتی نژاد با بیان اینکه یک میلیون تن واردات برنج در کشور داریم گفت : در کشور ظرفیت بالایی برای تولید برنج داریم و نباید واردات برنج داشته باشیم و با افزایش دوره کشت میتوانیم مقدار مورد نیاز کشور را تولید کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه افزود: مبلغ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی در گیلان مصوب شده است که امیدواریم با نگاهی که ریاست جمهوری به حوزه کشاورزی دارند شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

  • نویسنده : صدف نصیری طولازدهی