یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ | Sunday, 19 May , 2024
پ
شهرود امیرانتخابی افزود: «استان گیلان پس از استان خوزستان بیشترین پرونده میراث صنعتی را در این همایش دو روزه ارائه نموده است.»

گیلان و ثبت ۱۲ اثر صنعتی در فهرست آثار ملی کشور

گیلان و ثبت ۱۲ اثر صنعتی در فهرست آثار ملی کشور
گیلان و ثبت ۱۲ اثر صنعتی در فهرست آثار ملی کشور
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به ارائه ۱۷ پرونده به شورای سیاست‌گذاری آثار ملی کشور، گفت: از این تعداد بعد بررسی ۱۲ پرونده در فهرست آثار ملی ثبت شد.

شهرود امیرانتخابی گفت: در جلسه شورای ثبت میراث صنعتی کشور که در شهرستان ماهشهر خوزستان با حضور شورای سیاست گذاری آثار ملی کشور برگزار گردید، ۱۲ اثر میراث صنعتی گیلان در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: ۳۰ اثر صنعتی واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی ، در استان شناسایی و مستند سازی تعدادی از آنها نیز انجام شده است اما ۱۲ اثر در فهرست آثار ملی کشور جای گرفت.
شهرود امیرانتخابی صبح یکشنبه  با بیان اینکه اکثر آثار صنعتی متعلق به دستگاه های دولتی است، افزود: آثار به جای مانده از فرآیند صنعتی شدن همه ابعاد میراث فرهنگی اعم از میراث منقول، غیر منقول و میراث معنوی را در بر دارد.
وی تصریح کرد: کارخانه شیر پاستوریزه رشت، کارخانه چای رودسر ، مجموعه ساختمان‌های اداره شیلات بندرکیاشهر، کارخانه چای قوام السلطنه لاهیجان، کوره آجرپزی رشت، کارخانه دخانیات رشت، پل متحرک بندرانزلی، شیلات بندر انزلی، اداره نوغان بندرانزلی، سد سپیدرود، کارخانه چای هوخ‌تیف و کارخانه چای فومن از جمله  میراث صنعتی به ثبت رسیده گیلان  در فهرست آثار ملی ایران هستند.
تعداد آثار ثبت شده گیلان در فهرست آثار ملی ، به یک هزار و ۱۴۱ اثر رسیده است .
استان گیلان پس از استان های قزوین، کرمانشاه و لرستان با دارا بودن یک هزار و ۱۴۱ اثر ثبتی در فهرست آثار ملی، چهارمین استان در سطح کشور به لحاظ تراکم بالای آثار تاریخی است.

وی در پایان تصریح کرد: «کارخانه شیر پاستوریزه رشت، کارخانه چای رودسر، مجموعه ساختمان‌های اداره شیلات بندرکیاشهر، کارخانه چای قوام السلطنه لاهیجان، کوره آجرپزی رشت، کارخانه دخانیات رشت، پل متحرک بندرانزلی، شیلات بندر انزلی، اداره نوغان بندرانزلی، سد سپیدرود، کارخانه چای هوخ‌تیف و کارخانه چای فومن از جمله آثار ارزشمندی هستند که در روز اول این همایش به عنوان میراث صنعتی گیلان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.»

 

 

 

 

برچسب ها

رایگان کردن ۷۳ مکان ورزشی گیلان برای ورزش عموم مردم  30 اردیبهشت 1403
در راستای اجرای طرح ملی ورزش و مردم : 

رایگان کردن ۷۳ مکان ورزشی گیلان برای ورزش عموم مردم 

73 مکان ورزشی روباز و سرپوشیده در 17 شهرستان گیلان برای ورزش کردن عموم مردان و زنان گیلانی رایگان اعلام شد و از دوشنبه 31 اردیبهشت می توانند از آنها استفاده کنند.

میزبانی ما در مسابقات کشوری مورد تحسین جهانی قرار گرفت | امکانات لازم برای برخورد با شهریه نامتعارف باشگاه‌ها نداریم 30 اردیبهشت 1403
رئیس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام گیلان:

میزبانی ما در مسابقات کشوری مورد تحسین جهانی قرار گرفت | امکانات لازم برای برخورد با شهریه نامتعارف باشگاه‌ها نداریم

میرزاهد با اشاره به توانمندی ورزشکاران گیلانی در پرورش اندام گفت: همین حالا از 30 ورزشکار حاضر در اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات مستر یونیورز، 10 ورزشکار از گیلان هستند و همیشه ما را در این زمینه سرآمد می‌دانند.

حضور خادمان حرم رضوی در سطح مدارس آموزش و پرورش گیلان 29 اردیبهشت 1403
وحید حقیقی پور دبیر کانون تعلیم و تربیت رضوی استان گیلان خبر داد:

حضور خادمان حرم رضوی در سطح مدارس آموزش و پرورش گیلان

دبیر کانون تعلیم و تربیت رضوی استان گیلان درگفتگو با وارش خبر، بیان کرد: کانون تعلیم و تربیت رضوی استان یکی از ۱۹ کانون تخصصی مرکز خادمیاری کانون های خدمت رضوی است که درحوزه فرهنگی مشغول به خدمت رسانی می باشد ،با توجه به ابلاغیه مرکز خادمیاری کشور جهت برگزاری مراسمات دهه کرامت که در ۴۰ محور اصلی تعریف شده و یکی از محورهای اصلی آن برگزاری جشن های بزرگداشت این دهه با محوریت مدارس می باشد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.