گیلان میزبان هفتمین دوره داوری «مهر اصالت» منطقه شمال کشور شد
گیلان میزبان هفتمین دوره داوری «مهر اصالت» منطقه شمال کشور شد
میزبانی گیلان در هفتمین دوره داوری «مهر اصالت» منطقه شمال کشور

گیرا آنلاین_  گیلان امسال میزبان هفتمین دوره داوری مهر اصالت منطقه شمال کشور از جمله استان‌های گیلان، مازندران، قزوین و البرز است.

مهراصالت یونسکو رویدادی برای تشویق تولیدکنندگان صنایع دستی به استفاده از مهارت ها و مواد سنتی در عین توجه به معیارها و استانداردهای تولید صنایع دستی به روز در جهان است، تا از طرفی تقویت دانش بومی و تنوع فرهنگی را ضمانت کند، و از طرف دیگر ابتکار، نوآوری و رقابت را در تولید توسعه دهد.

این برنامه در پی ایجاد استاندارد کیفی برای محصوالت صنایع دستی و البته بالا بردن آگاهی و علاقۀ ملی و جهانی نسبت به این محصولات است. و البته با ارتقای تعاملات و فعالیت های توسعه ای در زمینۀ امرار معاش و ضمانت شغلی به تولیدکنندگان صنایع دستی کمکی شایان کرده است.

برنامه مهر اصالت ملی هر یک سال در میان در کل کشور برگزار می شود و تولیدات هنرمندان کل کشور در این رویداد مهم ملی و با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط این برنامه، مورد داوری قرار می گیرد.

با توجه به جایگاه گیلان در حوزه صنایع دستی از سال ۸۹ تاکنون تعداد ۹۶ مهر اصالت ملی و ۷ مهر اصالت بین المللی دریافت کرده است.

امسال استان گیلان میزبان برنامه مهراصالت ملی در منطقه شمال کشور استان گیلان بود و در این دوره در رشته هنر فاخر رشتی دوزی
سرکار خانم سپیده توتچی فتیدهی برنده ۲ نشان مهراصالت ملی
و سرکار خانم شراره کیابی
سرکار خانم فاطمه صفری پور
سرکار خانم سیما رئوف
سرکار خانم فاطمه ایمانی
هر کدام برنده ۱نشان مهراصالت ملی شدند.