گیلان در بین ۳۱ استان دارای رتبه بیست وسوم نرخ تورم کشور است
گیلان در بین ۳۱ استان دارای رتبه بیست وسوم نرخ تورم کشور است
استان آذربایجان غربی با نرخ ۲۲.۵ درصد دارای پایین‌ترین نرخ تورم و استان هرمزگان با نرخ تورم ۳۱.۴ درصد دارای بالاترین نرخ تورم در کشور است.

گیرا آنلاین– معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت گیلان، نرخ تورم کل کشور و استان گیلان را در تیرماه به ترتیب ۲۶.۴ و ۲۵ درصد دانست و گفت: گیلان در بین ۳۱ استان دارای رتبه بیست وسوم نرخ تورم کشور است.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از ایسنا وحید طیفوری، از انتشار شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها، نرخ تورم و متوسط قیمت برخی اقلام خوراکی منتخب در کشور و استان در تیرماه امسال خبر داد و اظهار کرد: نرخ تورم کل کشور و استان گیلان در تیرماه به ترتیب ۲۶.۴ و ۲۵ درصد است.

وی با بیان اینکه استان گیلان در تیرماه در بین ۳۱ استان دارای رتبه بیست وسوم نرخ تورم کشور است، افزود: استان آذربایجان غربی با نرخ ۲۲.۵ درصد دارای پایین‌ترین نرخ تورم و استان هرمزگان با نرخ تورم ۳۱.۴ درصد دارای بالاترین نرخ تورم در کشور است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خاطرنشان کرد: همچنین چهار استان مجاور استان گیلان یعنی استان‌های مازندران، قزوین، اردبیل و زنجان به ترتیب دارای رتبه‌های دوازدهم، چهاردهم، بیستم و بیست وهشتم و استان ساحلی گلستان دارای رتبه نهم بالاترین نرخ تورم کشور هستند.

طیفوری، نرخ تورم گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات کشور را برابر ۲۳.۹ درصد و گیلان را برابر ۱۹.۸ درصد دانست و گفت: نرخ تورم گروه عمده کالاهای غیر خوراکی ‌و خدمات کشور و گیلان نیز به ترتیب ۲۷.۷ و ۲۷.۲ درصد بوده است.

وی همچنین مقدار تغییرات تورم نقطه به نقطه تیرماه سال جاری را در کشور و استان به ترتیب برابر ۲۶.۹ و ۲۲.۸ درصد اعلام کرد و یادآور شد: بررسی تغییرات شاخص قیمت تیرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد که مقدار تغییرات تورم ماهانه در کشور برابر ۶.۴ درصد و در استان برابر ۴.۵ درصد است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا