گلایه رئیس شورای اسلامي شهر رشت از کاهش مجدد حقوق پرسنل شهرداری رشت / ارائه آموزش های سمعی و بصری ترافیکی
گلایه رئیس شورای اسلامي شهر رشت از کاهش مجدد حقوق پرسنل شهرداری رشت / ارائه آموزش های سمعی و بصری ترافیکی
عدم انضباط ترافیکی در رشت

گیرا آنلاین_رئیس شورای اسلامي شهر رشت از کاهش مجدد بخشی از حقوق و مزایای پرسنل شهرداری رشت انتقاد کرد و گفت: پرداخت حقوق و مزایای پرسنل شهرداری رشت به حداقل ها رسیده است .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مؤمنین روزه دار اظهار کرد: رمضان ماه رحمت و بخشایش است و امیدوارم حاجات تمامی شهروندان گرامی در این ماه برآورده و ختم بخیر شود.

وی با ابراز گلایه از کاهش مجدد برخی از ردیف های حقوق و مزایای پرسنل شهرداری رشت افزود: متاسفانه در شرایط فعلی پرداختی ها به پرسنل شهرداری رشت در بسیاری از بخش ها به حداقل رسیده است و امیدوارم به برکت این ماه بزرگ ، خداوند به زندگی تمامی مسلمانان خیر و برکت عنایت بفرماید.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با ابراز تاسف از وضعیت ترافیکی در رشت بیان کرد: ترافیک در رشت بالاخص در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ و ایام نوروز به یک معضل تبدیل شده بود و با توجه به حضور گسترده گردشگران نوروزی در برخی از این ایام شاهد بروز گره های شدید ترافیکی در رشت بودیم .

کارگرنیا با تاکید به اینکه برای رفع مشکل ترافیک در رشت باید تصمیمات جدی اتخاذ شود افزود: در شرایط فعلی شهروندان پیرامون مطالبه گری در موضوع ترافیک سردرگم هستند و نمی دانند این دغدغه را باید از طریق کدام دستگاه پیگیر باشند و این شرایط ناشی از فقدان مدیریت یکپارچه شهری است.

وی با اشاره به اینکه شاهد عدم انظباط ترافیکی در رشت هستیم تصریح کرد: در ادوار گذشته از رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت به منظور حضور در جلسات کارگروه حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت دعوت به عمل می آمد و انتظار می رود از مسعود عباس نژاد به عنوان رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در جلسات کارگروه ترافیکی دعوت به عمل بیاید تا در مراحل اولیه رسیدگی به طرح های ترافیکی نیز موضوعات جز به جز رسیدگی شوند .

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با بیان اینکه قرار بود دوربین های ثبت تخلف رانندگی در رشت فعال شوند تصریح کرد: در شرایط فعلی فقط دو دستگاه دوربین ثبت تخلف در رشت فعال است که این تعداد برای شهری همچون رشت به معنای هیچ است و طی صحبتی که با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت در این باره داشتم ،قرار بود روز شنبه شرکت طرف قرار داد ، سیزده دوربین را در سطح شهر فعال کند که تا کنون این اقدام رقم نخورده است.

کارگرنیا با تاکید به اینکه باید به مباحث آموزشی و فرهنگی در حوزه ترافیک نگاه ویژه ای معطوف شود افزود: البته به واسطه شیوع کرونا چندین مورد آموزش به صورت مجازی ارائه شد اما این اقدامات پاسخگو نیست و انتظار می رود با رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد ارائه آموزش های ترافیکی به صورت سمعی و بصری باشیم.

وی با اشاره به ارائه آموزش های ترافیکی به صورت سمعی و بصری در گذشته در رشت بیان کرد: در دوران فعالیت شورای چهارم با هماهنگی های انجام شده ، آموزش های ترافیکی در محل پارک بوستان پلیس بصورت تئوری و عملی با حضور کارشناسان راهنمایی و رانندگی برای کودکان در مقاطع سنی مختلف انجام می شد ، که متاسفانه شهردار وقت آن مکان را تعطیل و به منظور دیگری مورد استفاده قرار داد.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با بیان اینکه تابلوهای راهنمای مسیر در سطح شهر بسیار کم است افزود: با توجه به اینکه به واسطه حجم بالای ترافیک در رشت ، بسیاری از شهروندان با خودروهایشان از مسیرهای فرعی تردد می کنند انتظار می رود تابلوهای راهنمای مسیر در کلیه معابر اصلی و فرعی نیز نصب شود.

کارگرنیا به وضعیت ایستگاه های مسافربری برون شهری در رشت اشاره کرد و گفت : ایستگاه هایی همچون جانبازان ، پل بوسار و غیره جزو گره های ترافیکی رشت هستند که در برنامه های اجرایی سالجاری شهرداری رشت برای رفع این معضل راهکاری ارائه نشده است.