گزارش خبری جلسه کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت
گزارش خبری جلسه کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت
در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر رشت مطرح شد
گیرا آنلاین– جذب: در اصلاح بودجه جاری ۱۴۰۰ مبلغ ۴۹ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد/ میزان درآمد حاصل از اجاره بیلبوردها براساس ارزیابی دادگستری است
عاقل منش: هنگام صدور پروانه به موضوع قطع درختان توجه شود
شیرزاد: هنگام هرس درختان نباید برای عبورو‌مرور و رفت‌وآمد شهروندان مشکل ایجاد شود
یک شنبه ۲۹ فروردین ماه، یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی با حضور رئیس، اعضا و مشاورین کمیسیون‌ها با دستور:
– اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری رشت
– اصلاحیه تعرفه درآمد و بهای خدمات سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت برگزار شد.
حجت جذب، رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر رشت در این جلسه با اشاره به وضعیت بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ هزینه جاری از مبلغ ۳۷۴ میلیارد تومان به ۴۲۵ میلیارد تومان رسیده است.
وی با اشاره به اینکه بودجه جاری تقریبا ۴۹ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: از مبلغ ۴۹ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده حدود ۱۴ میلیارد تومان در بخش حقوق بوده است.
رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر رشت با تاکید بر اینکه باید مشخص شود که ۳۵ میلیارد تومان دیگر در چه ردیف های افزایش پیدا کرده است، گفت: در جلسه بعد انشاءالله به صورت دقیق این موضوع بررسی می شود.
جذب با بیان اینکه میزان مبلغ دریافتی تابلوهای تبلیغاتی در جایگاه سوخت باید مشخص شود، تصریح کرد: میزان درآمد حاصل از اجاره بیلبوردها براساس ارزیابی دادگستری است.
وی با اشاره به نحوه برخورد با افرادی که اجاره بیلبوردها را پرداخت نمی کنند، بیان کرد: در رابطه با دریافت درآمد بیلبوردها و تابلوهای پمپ بنزین برای افرادی که هزینه ها را پرداخت نمی کنند می توان پرونده تشکیل داد و برای کمیسیون ماده ۷۷ ارسال کرد.
رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان اینکه برای تبلیغات ۶ جایگاه سی ان جی هم می توان کارشناس رسمی گرفت، گفت: می توان مانند تابلوها و بیلبورد ها ردیفی برای این موضوع باز شود.
 
محمد حسن عاقل منش، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت قطع درختان جهت ساخت و ساز، اظهار کرد: در دو سه سال اخیر بخشنامه داشتیم که هنگام صدور پروانه به موضوع قطع درختان توجه شود و از قطع درختان بدون دلیل، جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه بخش معماری شهرداری پیگیر این موضوع باید باشد، تصریح کرد: باید این دستورالعملها به مدیران شهرداری مناطق تذکر داده شود.
عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر رشت با اشاره به اینکه باید این موضوعات اهمیت بالایی برای مدیران شهرداری داشته باشد، افزود: باید به بخش کاشت نهال توجه بیشتری در سطح شهر شود.
عاقل منش با تاکید بر کاشت نهال به جای قطع درختان، گفت: در گذشته پیمانکار ها موظف بودند که اگر درختی را قطع می کردند سریع جای آن دوباره یک نهال بکارند.
 
فاطمه شیرزاد، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه درختانی که برای مردم مشکل ایجاد کرده‌اند باید هرچه سریع تر هرس شوند ، اظهار کرد: هنگام هرس درختان نباید برای عبور و مرور و رفت آمد شهروندان مشکل ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه شاخه های برخی درختان در پیاده‌روها برای مغازه دارها و همچنین برای مردم در ورودی منازل و پارکینگ‌هایشان مشکل به وجود آورده تصریح کرد: همچنین برخی از فضای سبزها نیز برای مغازه و منازل مشکل به وجود آورده است که می توان این فضای سبز را به مکان های مناسب تر منتقل کرد.