کنترل و جدا سازی دانش آموزان مشکوک به کرونا در حوزه های امتحانات نهایی
کنترل و جدا سازی دانش آموزان مشکوک به کرونا در حوزه های امتحانات نهایی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: استفاده از ماسک در حوزه های برگزاری امتحانات نهایی الزامی است و دانش آموزان مشکوک به بیماری کووید -۱۹ به اتاق‌های ایزوله منتقل می‌شوند.

گیرا آنلاین– به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)،  دکتر آبتین حیدرزاده -معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شصت و یکمین نشست وبیناری با محوریت روند واکسیناسیون کووید – ۱۹، با اشاره به وضعیت برگزاری امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، باید  امتحانات در فضای باز یا  در کلاس با تهویه مناسب با تعداد بسیار کم دانش آموزان و حداکثر ۳۰ نفر برگزار شود. در اینصورت می‌توان برای این دو پایه به صورت حضوری امتحانات را برگزار کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه استفاده از ماسک در حوزه های امتحانات نهایی الزامی است و دانش آموزان مشکوک به بیماری کووید -۱۹ به اتاق‌های ایزوله منتقل می‌شوند.اظهار داشت: کاهش تعداد افراد در محل برگزاری امتحان، یکی از بهترین راه ها جهت تامین فاصله اجتماعی ایمن و کاهش خطر انتقال ویروس می باشد.

وی افزود: لازم است در حوزه امتحانات، نیروی آموزش دیده به تعداد مورد نیاز با همکاری مراکز خدمات جامع سلامت و با پوشش حفاظت فردی مناسب و استاندارد برای غربالگری و سوال در مورد سابقه بیماری و یا تماس با افراد علامت دار و مشکوک مستقر شوند.

وی با اشاره به انجام تدریجی واکسیناسیون گروههای مختلف سنی بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته واکسیناسیون به مرور برای گروههای سنی مختلف انجام می شود. بنابراین مردم دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند فقط با رعایت پروتکل های بهداشتی از خود در مقابل بیماری کووید ۱۹ حفاظت کنند و منتظر باشند تا در موعد مقرر واکسن را دریافت کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان، بر امر تکمیل ایمنسازی به خصوص در گروه های بهداشتی درمانی و گروه های سالمندی تحت پوشش بهزیستی نیز تاکید کرد.