کمیته برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی آغاز به کار کرد
کمیته برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی آغاز به کار کرد
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان،

گیرا آنلاین- همزمان با آغاز بزرگ ترین رویداد کتابخوانی کشور، اولین جلسه کمیته برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان گیلان با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان و اعضای این کمیته برگزار شد.

 نخستین جلسه کمیته برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان و دبیر استانی این جشنواره؛ زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها؛ یاسر تقوا، سرپرست معاونت اداری و مالی؛ روسای ادارات امور کتابخانه ها؛ مشارکت ها و همکاری ها، مسئولین روابط عمومی، حراست، فناوری اطلاعات و کارشناسان امور فرهنگی، آمار و پژوهش و منابع در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این جلسه که به منظور تبیین محورها و وظایف هریک از اعضای کمیته برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان گیلان برگزار شد، یکی از مهم ترین برکات برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در استان گیلان را استقبال بی نظیر مردم و عموم علاقمندان به فرهنگ و سیره ائمه معصومین، خصوصا دوستداران و شیفتگان خاندان حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) عنوان کرد.

پریسا کرمی با بیان اینکه گیلانیان از گذشته های دور همواره میزبان خاندان آن حضرت در جای جای این خطه سرسبز و زرخیز بوده اند، این میزبانی را افتخاری برای مردم گیلان برشمرد.

وی با مرور مشارکت مردم در دوره گذشته جشواره کتابخوانی رضوی به حضور بیش از ۳۷ هزار نفر از گیلانیان مشتاق در این رویداد مهم فرهنگی اشاره کرد و با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه آن در دوره یازدهم از اعضای کمیته برگزاری خواست تا با تلاش و نوآوری های بیشتر نسبت به معرفی منابع جشنواره به عموم مردم با استفاده از بستر فضای مجازی تلاش کنند.

دبیر استانی یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گیلان همچنین مشارکت و هم افزایی همه کتابداران، مسئولین کتابخانه ها، رابطین فرهنگی و روسای ادارات شهرستانی در این رویداد مهم فرهنگی را مهم و بسیار تاثیرگذار دانست و از همه دست اندرکاران مجموعه کتابخانه های عمومی استان خواست در هر جایگاهی نسبت به معرفی جشنواره به عموم مردم تلاش کنند.

وی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به برگزاری جشنواره یازدهم کتابخوانی رضوی با مشارکت بسیار خوب علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برای اعضای کمیته برگزاری آرزوی موفقیت کرد.

زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها و مسئول اجرایی جشنواره در گیلان نیز در این نشست ضمن اشاره به انجام نظرنسنجی در خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور و ایسپا(مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران زیر نظر جهاد دانشگاهی) با هدف سنجش نظرات کتابداران و مشارکت‌کنندگان با استفاده از تکنیک پرسشنامه در کلیه استان‌های کشور، به نتایج این نظرسنجی اشاره کرد و از استقبال بخش اعظمی از کتابداران، مردم و دوستداران کتاب و کتابخوانی از برگزاری و ادامه جشنواره خبر داد.

در ادامه این نشست اعضای کمیته یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با مرور شیوه نامه این جشنواره در خصوص نحوه برگزاری، منابع شش گانه، رده های سنی، بخش های مختلف جشنواره، شرایط و مقررات برگزاری، مدت زمان برگزاری و جزئیات و نکات مختلف این رویداد و انتظارات دبیرخانه ملی و راهکارها برای جلب مشارکت مردم گفتگو کردند.

 اعطای احکام اجرایی هریک از اعضای کمیته برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان و دبیر این جشنواره ملی در گیلان پایانبخش این نشست ویژه بود.

گفتنی است، یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ۲۲ خرداد لغایت ۱ آبان ماه سال جاری با معرفی ۶ عنوان کتاب با موضوع سیره و سبک زندگی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و بخش ویژه با موضوع امام زمان(عج) در رده های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال و در بخش های مختلف نقاشی، چهارگزینه ای، شعرسرایی، پویش کتابخوانی، #پویش_برای_امام_زمانم، داستان کوتاه(داستانک)، دل نوشته و متن ادبی، قصه گویی، تولید آثار هنری، حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر (ویژه ناشران) و مروّجان فرهنگ رضوی (ویژه کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی) در حال برگزاری است.