کلیه اقامتگاه‌های دولتی در گیلان تعطیل شد
کلیه اقامتگاه‌های دولتی در گیلان تعطیل شد
اسکان مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های دولتی استان گیلان ممنوع شد

گیرا آنلاین- جانشین ستاد کرونا استان گیلان گفت: جهت محدود کردن سفرهای نوروزی کلیه اقامتگاه‌های دولتی در گیلان تعطیل شد.

محمود قاسم‌نژاد ، با تأکید بر عدم مسافرت هم‌وطنان اظهار داشت: در صورتی که افراد با توجه به ضرورت، مجبور به مسافرت باشند باید به صورت کامل پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی را رعایت کنند.

 جانشین رئیس ستاد کرونا استان گیلان خاطرنشان کرد: هم‌وطنان باید پیش‌از هر گونه مسافرت به رنگ‌بندی شهرها و وضعیت آن‌ها به لحاظ کرونایی که در سایت ماسک اعلام شده توجه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان ابراز داشت: با توجه به اعلام ستاد ملی کرونای کشوری به طور کلی سفر از  شهرهای نارنجی و قرمز و همچنین از شهرهای زرد و آبی به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

قاسم‌نژاد گفت: در صورت مسافرت هر یک از ساکنین شهرها و استان‌های کشور که دارای رنگ قرمز و نارنجی هستند ابتدا تمهیدات لازم در شهر مبدأ اندیشیده شده و اجازه خروج فقط در صورت ضرورت از سوی فرمانداری صادر می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان بیان کرد: همچنین در صورت ورود ساکنین شهرهای قرمز به شهرها و استان‌های دیگر جریمه نقدی تا یک میلیون تومان و برای شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی درباره نظارت بر اسکان مسافران نوروزی گفت: مسافران با حفظ پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا به تمامی اقامتگاه‌ها و نظارت شدید از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط می‌توانند در اقامتگاه‌های مختلف ساکن شوند. 

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا استان گیلان تصریح کرد: در این حوزه نظارت کامل از سوی دانشگاه علوم پزشکی، سازمان میراث فرهنگی و همچنین کارگروه انتظامی و نظارت ستاد استانی و شهرستانی انجام می‌شود.

قاسم‌نژاد اظهار داشت: همچنین هتل‌ها و مراکز خدماتی موظف هستند پس از خروج هر مسافر اتاق آنان را به صورت کامل ضدعفونی کرده و سایر  پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: نکته دیگر حائز اهمیت این است که جهت محدود کردن سفرهای نوروزی کلیه اقامتگاه‌های دولتی استان گیلان تعطیل است.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم