کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت رشت در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت
کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت رشت در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت
کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت رشت به‌عنوان ششمین کلینیک از طرح تحول سلامت با کاربری درمانی در آستانه افتتاح و بهره‌برداری قرار دارد.
گیرا آنلاین-به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، یکی از ۲۷ طرح عام‌المنفعه سلامت گیلان که به‌زودی افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد، کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت رشت است.
کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت رشت ازجمله پروژه‌های طرح تحول سلامت است که طی سال‌های اخیر، فرآیند احداث و تجهیز آن در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفته و اکنون بیش ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
این کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دارای واحدهایی چون دندانپزشکی، روان‌پزشکی، پوست و مو، چشم، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، داخلی، خون و آنکولوژی، تغذیه، گوارش، طب سنتی، آزمایشگاه، زنان و زایمان، کودکان، جراحی و ارتوپدی، قلب، رادیولوژی، داروخانه و بخش‌های اداری است.
کلینیک ویژه شهدای سلامت رشت در سه‌طبقه بنا شده و چهار هزار و ۵۰ مترمربع زیربنا دارد و تاکنون برای ساخت و تجهیز آن بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال، اعتبار هزینه شده است.
یکی از دلایل‌عدم بهره‌برداری کلینیک‌های ویژه تخصصی و فوق تخصصی در گیلان در زمان مقرر، ناکافی بودن اعتبار و عدم اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان بود که بخشی بزرگی از نیاز مبرم مردم استان به فضای فیزیکی درمانی اکنون با پیگیری‌های مستمر و بی‌وقفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تأمین و جذب اعتبار، جبران شده است.
گفتنی است طی سه سال اخیر، ۶ کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی در شهرستان‌های رودسر، فومن، رشت، آستانه‌اشرفیه، لنگرود و ماسال افتتاح و به بهره‌برداری مردم رسیده است.
همچنین ۴ کلینیک ویژه تخصصی در شهرستان‌های لاهیجان، صومعه‌سرا، آستارا و رودبار نیز در دست احداث هستند.