کلنگ پروژه ۳۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن آستانه اشرفیه به زمین زده شد
کلنگ پروژه ۳۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن آستانه اشرفیه به زمین زده شد
لیجار:صبح امروز عملیات اجرایی و ساخت پروژه ۳۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن آستانه اشرفیه توسط اداره کل راه و شهرسازی گیلان با عاملیت بانک مسکن گیلان ، پیمانکار و سازنده شرکت صنعتی ساختمانی پارس یکم و با حضور سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان ، نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی ، امام جمعه و فرماندار شهرستان آستانه آغاز شد.

گیرا آنلاین-هادی رحمانی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان در مراسم کلنگ‌زنی پروژه ۳۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن آستانه اشرفیه اظهار داشت: پروژه ۳۰۰ واحدی شهرستان آستانه اشرفیه در ۱۸ بلوک ۵ طبقه ۹ واحده است که کلنگ آن امروز به زمین زده شد و مدت قرار داد آن ۲۴ ماه می باشد.

 

وی افزود:متقاضیانی که حائز شرایط طرح ملی مسکن هستند و تاکنون از تسهیلات دولتی استفاده نکرده اند به آنها تسهیلات ۳۰۰ میلیونی با بازپرداخت ۲۰ ساله اعطا می شود .

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد:کارکرد این مجتمع مستقل و با کارکرد زیست محیطی است و دارای فضای سبز و فضای ورزشی می باشد.

وی تصریح کرد: سرانه تجاری نیز در این پروژه در نظر گرفته شده که علاوه بر ارائه خدمات تجاری موجب ایجاد اشتغال می شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان یادآور شد:پروژه ۳۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن آستانه اشرفیه بر اساس استاندارهای شورای شهرسازی و با رویکرد معماری ساخته می شود.

وی گفت:در راستای کمک به محرومین فاقد مسکن به ازای هر ۶۰ تا ۱۰۰ واحد در طبقه هم کف یک واحد ۴۵ متری در نظر گرفته شده که برای سرایدار نگهبان قابل استفاده است و به تشخیص نهادهای حمایتی واگذار می شود.

رحمانی با اشاره به اینکه تامین مسکن دغدغه دولت و مردم است، یادآور شد:دولت در راستای حمایت از طرح نهضت ملی مسکن ، هزینه زمین را ساخت حذف می کنند و مردم با دریافت تسهیلات ۳۰۰ میلیونی و آورده شخصی خود می توانند صاحب مسکن شوند.

خسرو آرنگ فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز در مراسم کلنگ زنی پروژه ۳۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن ضمن قدردانی از حضور مدعوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه اداره کل راه و شهرسازی گیلان شاهد حضور یک مدیر متخصص، کارآمد و پیگیر است و امید است با تلاش های مجدانه دکتر رحمانی شاهد تعالی حوزه مسکن و شهرسازی باشیم.

 

وی افزود: خوشبختانه در اداره کل راه و شهرسازی گیلان شاهد حضور یک مدیر متخصص، کارآمد و پیگیر هستیم. امید است با تلاش مجدانه دکتر رحمانی شاهد تعالی حوزه مسکن و شهرسازی باشیم.

وی افزود:مدیریت هوشمند ، مدیریت منابع و استفاده از حداقل منابع ، جذب مشارکت سرمایه گذار در مدیریت شهری حایز اهمیت است.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه خاطرنشان کرد:در راستای اقبال عمومی و جلب اعتماد مردم ، مسولان باید با در نظر داشتن مناطق محروم توزیع عادلانه ثروت و امکانات داشته باشند.

حجت الاسلام احمد طیبی امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه نیز تامین مسکن را مهمترین شعار و دغدغه دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت:متصدیان باید در این راستا پیگیر باشند.

 

وی خاطرنشان کرد:محرومین فاقد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن نمی گنجند که امید است با حمایت دولت و بنیاد مستضعفان به زودی شاهد برداشتن گام های مثبتی در این عرصه باشیم.

ابراهیم نجفی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در این آئین گفت: قیمت افزاینده و روزشمار مسکن یکی از دغدغه های روز است و شهرستان آستانه اشرفیه یک پروژه ۸۰ واحدی مسکن مهر دارد که هنوز به بهره برداری نرسیده است اما با توجه به تخصص و تعهد مدیر کل و معاونین و کارشناسان راه و شهرسازی این پروژه نیز در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی با اشاره به ساخت یک میلیون مسکن در سال براساس قول دولت در پروژه نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: با توجه به انتشار اوراق دولت قبل و تسویه آن توسط دولت سیزدهم ، تعهد ساخت یک میلیون مسکن در سال علاوه بر دولت بر عهده شهرداری ها و خرده مالکان نیز خواهد بود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری لیجار