کشاورزی به عنوان یک قطب برای کشور بسیار مهم است
کشاورزی به عنوان یک قطب برای کشور بسیار مهم است
آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در آیین نکوداشت هفته جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی به عنوان یک قطب برای کشور بسیار مهم است اگر کشاورزی نباشد بساری از بخش‌های جامعه راکد می ماند.
به گزارش گیرا آنلاین آیت الله فلاحتی با اشاره به شرایط تحریمی و چالش ها گفت :جامعه ایرانی همه تهدید ها را تبدیل به ظرفیت ها و فرصت کرده است  و  ایرانیان در طول تاریخ معروف بودند که تهدید ها را به ظرفیت تبدیل می کنند.

امام جمعه رشت افزود:امروزه روز در صنعت نانو، رادیودارو ،صنایع پزشکی ، کشاورزی دامپروری ، پرورش ماهیان وصنایع شیلات به جایی رسیدیم که بسیاری از کشورهای آسیای میانه خواستار اعزام متخصصان از کشور ما هستند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به فعالیت جهاد کشاورزی گفت :درسال های اول انقلاب جهاد سازندگی آن زمات ، جهادی و میدانی عمل می کرد که بسیار مورد استقبال مردم بود ولی امروز جهاد کشاورزی در  فناوری و عرصه‌های مختلف تکنولوژی های مهم صدبرابر اول انقلاب مجاهدت دارد اگرچه تا رسیدن به قله ها هنوز جای کار داریم.

وی با برشمردن مشکلات آب کشاورزی گفت :در شرایط پر آبی ،ذخیره آب سد سفیدرود یک میلیارد و پانصد و پنجاه میلیون مترمکعب بود اما در سال گذشته یک سوم ذخیره آبیکاهش یافت و ۳۰ درصد محصولات کشاورزی آسیب دید.

وی افزود:امسال به علت کاهش نزولات آسمانی ، ذخیره آبی به ۷۵۰ میلیون مترمکعب کاهش یافت ولی با تلاش متولیان جهاد کشاورزی و آموزش های لازم ،  استفاده بهینه از اب بین مردم ترویج یافت و کاهش تولید به میزان ۱۰ درصد رپیش بینی می شود لذا آموزش کشاورزان ضروری و اجتناب ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت تداوم تولید، مکانیزاسیون و تسطیح اراضی کشاورزی ضروری دانست و گفت : عرضه وتقاضا باید مورد توجه قرار داده شود اگر بازار برای عرضه فراهم نشود قطعا عرضه دچار آسب خواهدشد به عنوان مثال  می توانید برنج را در بسته بندی های مرغوب به مردم عرضه کنید.

  • نویسنده : صدف نصیری طولازدهی