کاستی های محلات کم برخوردار شناسایی می شود
کاستی های محلات کم برخوردار شناسایی می شود
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان بر لزوم شناسایی کاستی های محلات کم برخوردار و اختصاص اعتبار ویژه جهت رفع آنها تاکید کرد. 

گیرا آنلاین_ محمد جلایی در جلسه کارگروه اجرای طرح محرومیت زدایی محلات کم برخوردار، با بیان اینکه محرومیت زدایی با اقدام و عمل حاصل می شود و تصمیمات گرفته شده نباید صرفاً به برگزاری جلسات ختم شود، خاطرنشان ساخت: اجرایی کردن تصمیمات اتخاذ شده در جلسات محرومیت زدایی با اقدام و عمل جهادی میسر خواهد بود.

وی ادامه داد: اصولا اسکان نیافتگی، یک موضوع جهانی است که در کشورهای توسعه یافته یا کشورهای در حال توسعه با این موضوع آشنا هستند و چیزی که باید به دنبال آن باشیم این است که چطور با مشکلات و کاستی های موجود در مناطق حاشیه نشینی و سکونتگاههای غیر رسمی مواجه شویم و مشکلات را ریشه یابی و آسیب شناسی کنیم تا با برنامه ریزی درست و دقیق در راستای ساماندهی و ارائه خدمات در ابعاد عمرانی، اجتماعی و فرهنگی به ساکنین محلات کم برخوردار گام برداریم.

سرپرست معاونت محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری افزود: امروزه ساخت ویلاهای لوکس یا واحد های مسکونی در قالب شهرک در روستاها، زنگ خطری را برای بافت فرهنگی روستا به صدا در آورده و به تبع آن مشکلات اجتماعی و اقتصادی را در سطح جامعه به وجود خواهد آورد.

محمد جلائی با بیان اینکه ما وارث یک نوع جهشی هستیم که با استاندارهای جهانی همخوانی ندارد و در دهه هفتاد انقلاب شاهد رشد ۶/۳ درصد حاشیه نشینی در ایران بودیم، افزود: بخشی از تصمیمات برای رفع مشکلات حاشیه نشینی، در سطح ملی و با پیگیری در وزارتخانه ها انجام می شود و بخش دیگری نیز با برگزاری جلسات استانی، در راستای شناسایی مشکلات موجود با هدف ادامه پیگیری ها در سطح ملی صورت می پذیرد.

محمد جلائی با اشاره به لزوم شناسایی امکانات و کاستی های موجود به تفکیک در محلات کم برخوردار، از دستگاه های متولی خواست: از طریق شورای برنامه ریزی استان، نسبت به رفع کاستی ها و تخصیص اعتبار برای پروژه های نیمه تمام در محلات کم برخوردار اقدام نمایند.

سرپرست محترم معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با تاکید بر وجود رویکرد جهادی و عملگرایانه از سوی مدیران جهت محرومیت زدایی از محلات کم برخوردار و حاشیه نشین شهری، تصریح کرد: انتظار می رود دستگاهها اجرایی استان بصورت جزیره ای عمل نکنند و در جهت محرومیت زدایی و ارائه خدمات به ساکنین محلات کم برخوردار هدف، همکاری های لازم را بعمل آورند.