کارگاه آموزش ترویجی طرح مدیریت پایدار تولید در اراضی شالیزاری برگزار شد
کارگاه آموزش ترویجی طرح مدیریت پایدار تولید در اراضی شالیزاری برگزار شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فضای مجازی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه قدس استان گیلان؛

گیرا آنلاین-مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه گیلان گفت: بسیج مهندسین کشاورزی گیلان در تلاش است تا جهت افزایش بهره وری و اجرای طرح مدیریت پایدار تولید و اراضی شالیزاری، افزایش کمی و کیفی محصول برنج را با مشارکت ادارات و نهادهای ذیربط کشاورزی رقم بزند.

 سرهنگ پاسدار مرتضی مرادی، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه قدس گیلان گفت: کارگاه آموزش ترویجی با حضور مربیان بسیجی طرح همگام با کشاورز با محوریت مدیریت پایدار تولید در اراضی شالیزاری در محل سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه قدس گیلان ضمن اشاره به فعالیت طرح بسیج همگام با کشاورز در استان اظهار کرد: طرح «بسیج همگام با کشاورز» با همکاری سازمان بسیج کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی و موسسه تحقیقات برنج از ۴ سال گذشته در گیلان اجرا شده است.

مرادی با تاکید بر اینکه نیازمند دانش روز کشاورزی در کشور هستیم، افزود: نبود دانش کافی در تولید، وجود محدودیت‌های بی‌شمار در مسیر تولید و کشاورزی سنتی از جمله مهم‌ترین عوامل تهدیدکننده امنیت غذایی محسوب می‌شوند که اگر به این امور بی‌توجهی شود علاوه بر کاهش سطح تولید سبب افزایش واردات مواد غذایی و ارزبری شده و وابستگی را به خارج افزایش خواهد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه گیلان با بیان که سال ۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها مزین شده است، اظهار داشت: بسیج مهندسین کشاورزی گیلان در تلاش است تا جهت افزایش بهره وری و اجرای طرح مدیریت پایدار تولید و اراضی شالیزاری، افزایش کمی و کیفی محصول برنج را با مشارکت ادارات و نهادهای ذیربط کشاورزی رقم بزند.

ایشان با اشاره به اینکه امسال هم همانند سال گذشته طرح بسیج همگام با کشاورز در استان گیلان اجرا خواهد شد، گفت: در این طرح، مهندسان کشاورزی از مراحل ابتدایی داشت تا برداشت نسبت به مشاوره و نظارت بر کمیت و کیفیت محصول همراه کشاورزان هستند و در ۴ بخش مدیریت بذر، تغذیه، آفات و بیماری ها و مدیریت ضایعات در کنار کشاورزان به مباحث آموزش تئوری و عملی می پردازند.

شایان ذکر است؛ کارگاه آموزشی مذکور، مورخ ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ با حضور اساتید حوزه کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد.

گفتنی است: این کارگاه همزمان با ایام الله دهه فجر، در ۷ شهرستان استان گیلان به همت سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه قدس و سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و نقش آفرینی اساتید میز تخصصی برنج برگزار خواهد شد.