کارگاه آموزشی سل در رشت برگزار شد
کارگاه آموزشی سل در رشت برگزار شد
به همت گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر ، کارگاه آموزشی سل ویژه پزشکان هماهنگ کننده سل و کارشناسان سل شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

گیرا آنلاین-به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا ) ؛  دکتر آبتین حیدرزاده- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ابتدا با اشاره به اهمیت توجه به بیماری سل در کنار شیوع کووید ۱۹، اظهار داشت ؛ طی دو سال گذشته با شیوع کووید ۱۹، رصد و بررسی برخی بیماری ها از جمله سل با چالش مواجه شد.
معاون بهداشتی دانشگاه ادامه داد ؛  سل به علت اینکه یک بیماری تنفسی است باید همزمان با کووید ۱۹ مورد توجه و رصد قرار گیرد.

 دکتر حیدرزاده در ادامه با بیان اینکه محیط طبیعی و اقلیم گیلان برای بیماری سل مهیا است ، گفت ؛ استان هایی مانند گیلان به علت رطوبت بالا و بارانی بودن، بستر مناسبی برای بیماری سل می باشند و این امر، اهمیت توجه به این بیماری را بیش از پیش پررنگ می کند که بایدبه ویژه در حاشیه شهرها،  به دنبال عارضه سل باشیم.

وی در پایان با اشاره اینکه برگزاری کارگاه های بازآموزی برای کارشناسان حوزه بیماری هایی مانند سل، بسیار حائز اهمیت است ، تصریح کرد: باید برای مقابله با بیماری سل که بدون توقف همچنان در کنار بیماری کووید ۱۹ در حال پیش رفتن است، همواره آمادگی لازم را با بازآموزی داشته باشیم.

لازم به ذکر است ؛کارگاه آموزشی سل سوم و پنجم بهمن ماه سال جاری در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.