پیگیری ۵۷۱ مورد گزارش و شکایت مردمی در ماه گذشته
پیگیری ۵۷۱ مورد گزارش و شکایت مردمی در ماه گذشته
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان

گیرا آنلاین-  مهدی نقدی با ابراز قدردانی از رشد مطالبه گری و همیاری مردمی در حوزه نظارت و بازرسی گفت: از جانب مردم استان در یک ماه گذشته ۵۷۱ فقره گزارش و یا شکایت از واحد های صنفی و تولیدی را به سازمان واصل شده است که در دست اقدام و پیگیری قرار گرفته است.

معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت گیلان گفت: عمده این گزارشات و شکایات در بخش کالایی به تعداد ۴۹۶ فقره و ۷۵ مورد نیز در بخش خدمات بوده است.

وی افزود از این گزارشات ۳۵۲ فقره به صورت تلفنی و از طریق شماره شماره تماس ۱۲۴ انجام گرفته و ۲۸ مورد به صورت گزارش حضوری و ۱۲۸ مورد شکایت کتبی، ۳۵ مورد از طریق پیامگیر تلفن ۱۲۴ و همچنین ۲۷ مورد از طریق سامانه ۱۲۴٫ir و یک مورد از سیستم پورتال سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان وصول گردید.

نقدی در ادامه گفت: از میان تخلفات صنفی گزارش شده توسط شهروندان گرامی ۲۲۳ واحد متخلف شناسایی شدند و پرونده تخلف برای آن ها تشکیل گردید و ۱۲۹ واحد صنفی غیر متخلف و ۲۱ مورد رضایت شاکیان توسط متخلفین جلب گردید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان گرامی در سراسر استان گزارشات تخلف واحدهای صنفی و تولیدی را می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴٫ir، تلفن ۱۲۴ و یا به صورت حضوری در ادارات شهرستان و مرکز استان اعلام نمایند تا بازرسان این سازمان در سراسر استان در کمترین زمان ممکن به آنها رسیدگی نمایند.