پیشنهاد تخصیص اعتبار در بودجه ۱۴۰۳ برای احداث سالن ورزشـی جدید در رشت/ تقدیـر کمیسیون فرهنگی از دروازه‌بان تیـم ملی فوتبال نابینایان کشور
پیشنهاد تخصیص اعتبار در بودجه ۱۴۰۳ برای احداث سالن ورزشـی جدید در رشت/ تقدیـر کمیسیون فرهنگی از دروازه‌بان تیـم ملی فوتبال نابینایان کشور
در جلسه هشتاد و دوم کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت از مرتضی رمضانی شیرکوهی، دروازه بان تیم ملی نابینایان کشور تقدیر شد.تیم ملی فوتبال نابینایان کشور اخیرأ در مسابقات پارا آسیایی شهر هانگژو چین به مقام نایب قهرمانی رسید.  

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر رشت تاج شهرستانی در این جلسه که با حضور هادی رمضانی نایب رئیس جلسه، کریمی کرنق، نادرحسینی و سید حسین رضویان اعضای کمیسیون فرهنگی برگزار شد، پیشنهاد تخصیص اعتبار برای تاسیس یک سالن جدید ورزشی با متولی گری شهرداری رشت در بودجه بندی سال آتی شهرداری رشت را مطرح نمود.

علیرضا تاج شهرستانی همچنیـن ضمن محکوم ساختن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به سانحه آتش سوزی در کمپ لنگرود اشاره داشت و ضمن ابراز تأسف و تسلیت به خانواده های داغدیده ، بر لزوم رعایت اصول ایمنی در ساختمانهایی که مراکز تجمع هستند تاکید داشت.

وی تصریح کرد: جان انسانها ارزشمند است و هیچ جبرانی برای از دست رفتن زندگی یک انسان وجود ندارد و اهمال کاری در این مهم توجیهی ندارد.

تاج شهرستانی گفت: ضروری است که مسئولان و مدیران اماکنی همچون آموزشگاهها ، کمپ ها، زندانها، خوابگاه، دانشگاه، مدارس، ادارات، کارخانجات، پادگانها و دیگر مراکز پر رفت و آمد, مجهز به تجهیزات ایمنی و افراد آموزش دیده برای مدیریت بحرانهای احتمالی باشنـد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای رشت در ادامه به چهاردهم آبان ماه روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و نامگذاری یک روز در سال با نام “فرهنگ” را کاری شایسته دانست و گفت معتقدم در یک جامعه سالم، فراگیری فرهنگ باید به شکل عملی در خانه‌ها، مراکز آموزشی و در تعامل بین افراد در هر مکان جاری باشد و شهروندان با رفتارهای صحیح، خود اشاعه دهنده فرهنگ فاخر انسانی و مودت و آداب اجتماعی باشند نه اینکه بخاطر عدم رعایت هنجارها، در همه جا نیازمند حضور پلیس باشیم.

تاج شهرستانی ضمن تبریک به مرتضی رمضانی شیرکوهی، دروازه بان تیم ملی نابینایان کشور که از همکاران شهرداری رشت نیز میباشد گفت: معتقدیم با پرورش استعدادها میتوان سالیانه چندین ورزشکار افتخارآفرین در رده های مختلف سنی برای جامعه تربیت نمود.

هادی رمضانی نایب رئیس جلسه نیز ضمن ابراز حمایت از غزه و مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در یک باور منحط به صراحت اعلام میکند که صاحب نژاد برتر است و در پی تسلط بر جهان !

وی ابراز امیدواری کرد جهان اسلام با وحدت و یکپارچگی این آفت جهانی را مهار کند.

این عضو شورا با تایید بر اینکه در تخصیص بودجه برای سال آتی باید به بخش ورزش توجه ویژه شود اظهار کرد: بهترین عرصه فعالیت برای قشر نوجوان ، جوان و سایر شهروندان پرداختن به انواع ورزشهاست.

در این جلسه مطرح شد متاسفانه هر سال در بودجه بندیهای شهرداری ردیف بودجه به بخش ورزش اختصاص می یابد اما در ادامه به دلایل مختلف این ردیف بودجه به بخشهای دیگر انتقال پیدا میکند.

مرتضی رمضانی ، افتخار آفرین بازیهای پاراآسیایی هانگژو در تیم ملی نابینایان نیز ضمن ارائه مختصری از رزومه ورزشی خود اعلام کرد: جامعه نابینایان که بنده بعنوان تنها بازیکن بینای تیم در میان آنان هستم دارای هوشمندیهای خاص و استعدادهای درخشان هستند و مجموعه مدیران شهری با حمایت مالی و معنوی از تیم های ورزشی کم توانان جسمی و حرکتی، بدون شک سالیانه ورزشکاران شاخص و حرفه ای متعددی در شاخه های مختلف ورزشی به جهان معرفی خواهد نمود.

وی توضیح داد: تیم ملی نابینایان پنج نفره و شامل ۴ نابینا و یک بینا میباشد که در زمینی به ابعاد ۲۰ در ۴۰ متر با توپ مخصوصی که در حرکت، ساچمه های آن به صدا در می آید مسابقه میدهند.

وی از مجموعه مدیریت شهری رشت برای توجه ویژه به ورزشکاران شهر تشکر کرد.

در این جلسه چند لایحه حمایت مالی از اماکن و موسسات مختلف به بررسی و تایید اعضاء رسید.