پیام مسعود عباس‌نژاد عضو شورای اسلامی شهر رشت به مناسبت نوروز
پیام مسعود عباس‌نژاد عضو شورای اسلامی شهر رشت به مناسبت نوروز
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت طی پیامی فرا رسیدن عید باستانی و حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

گیرا آنلاین_متن پیام مسعود عباس‌نژاد عضو شورای اسلامی شهر رشت به مناسبت نوروز :

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

دعای معمول ایرانیان در هنگام آغاز سال نو، دعای تحویل سال است؛ در این دعا از خداوند می‌خواهیم که با دگرگونی طبیعت احوال ما را نیز دگرگون کند و همچون تغییر شب و روز، روزها و شب‌های ما را به بهترین حالت تغییر دهد و احوال ما را به بهترین احوال قرار دهد.

عید نوروز یا همان تحول طبیعت و حلول بهار و پایان زمستان در واقع عید همه بشریت و تمامی انسان‌هاست که پیام آن دارای شمول و گستره‌ای به وسعت هستی است؛ چراکه تحول در مسیر زندگی و رهایی از زمستان و تاریکی برای رسیدن به سعادت و روشنایی هم وظیفه یک انسان است و هم خواسته او.

عید نوروز، از جمله اعیادی است که قدمتی دیرین و گستره‌ای وسیع دارد. ملت‌های گوناگون از جمله ایرانیان، از عهد باستان تا به حال این مراسم را با آداب و رسومی خاص برگزار می‌کنند.

این عید برای ما ایرانیان آداب و رسومی دارد و یکی از کارهای ایرانیان برای استقبال از سال جدید چیدن «سفره هفت‌سین» است که به طور معمول ساعاتی پیش از تحویل سال نو گسترده می‌شود و تمام مردم گرد آن جمع می‌شوند تا برای سال آینده خود از خدای متعال بهترین‌ها را بخواهند.

هم آوایی نوروز و شکوه شکفتن در بهاران و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، نویدی برای آغاز یک سال پر برکت برای تمام ایرانیان است.

امید است سال جدید سالی پر خیر و سرشار از موفقیت برای تمامی مردم کشور عزیزمان به ویژه رشتوندان گرانقدر باشد.