پیام رئیس شورای اسلامی شهر رشت به مناسبت فرا رسیدن یوم الله سیزدهم آبان
پیام رئیس شورای اسلامی شهر رشت به مناسبت فرا رسیدن یوم الله سیزدهم آبان
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل وشورای اسلامی شهر رشت

گیرا آنلاین_ رئیس شورای اسلامی شهر رشت : حماسه سیزدهم آبان صدای انقلاب را رساتر از همیشه به گوش جهانیان رساند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: حماسه سیزدهم آبان که در آن نوجوانان دانش آموز و دانشجویان نقش کلیدی را بر عهده داشتند صدای انقلاب را رساتر از همیشه به گوش جهانیان رساند و راهگشای حرکت های نهایی برای پیروزی انقلاب شد.

 محمد حسین واثق کارگرنیا با گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان اظهار کرد: سه رویداد مهم در سیزدهم آبان در کشورمان به وقوع پیوست که هر کدام بسیار حائز اهمیت و نقش مهمی در تاریخ ایران اسلامی ایفا می کند.

وی به تبعید امام خمینی ( ره) در سیزدهم آبان سال ۴۳ به کشور ترکیه توسط رژیم فاسد پهلوی اشاره کرد و گفت: تبعید امام خمینی به کشور ترکیه توسط رژیم پهلوی در واقع زمینه ساز و نقطه شتاب بسیاری از تحرکات انقلابی در راستای مبارزه با این رژیم منفور و فاسد شد.

کارگرنیا با تاکید به اینکه امام راحل در دوران تبعید نیز به هدایت ملت ایران می پرداختند افزود: روشنگری های امام راحل در دوران تبعیدشان در ترکیه نیز هیچ گاه متوقف شد و ملت ایران نیز که به واسطه تبعید رهبرشان بسیار ناراحت بودند با عزمی مضاعف به قیامشان برای سرنگونی رژیم پهلوی ادامه دادند.

وی با اشاره به اینکه دومین رویداد مهم در تاریخ پر فراز و نشیب این کشور در روز سیزدهم آبان ، کشتار دانش آموزان در سال ۵۷ بود افزود: در سیزدهم آبان سال ۵۷ و همزمان با اوج گیری روزهای انقلاب صدها نفر از دانش آموزان برای انجام تظاهرات در محوطه دانشگاه تهران تجمع کرده بودند که هدف گلوله ماموران رژیم پهلوی قرار گرفتند و جمع کثیری از آنان به شهادت رسیده و یا مجروح شدند و انجام این حرکت بزرگ و انقلابی توسط دانش آموزان این سرزمین صدای انقلاب و گستردگی اش را رساتر از همیشه به گوش جهانیان رساند و روز دانش آموز نیز به پاسداشت این حرکت انقلابی دانش آموزان برای همیشه در صفحه تاریخ ایران اسلامی ماندگار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکای جنایتکار در سیزدهم آبان سال ۵۸ گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان  پیرو خط امام (ره) در سال ۵۸ سومین رویداد مهم در این تاریخ و تیر خلاصی بر پیکره استکبار و تاییدی بر عدم تمایل ملت ایران اسلامی در برقراری هر گونه ارتباط با شیطان بزرگ ، آمریکای جنایتکار است.

کارگرنیا با تاکید به اینکه این سه رویداد مهم تاریخی پیام های فراوانی را برای ملت آزاده ایران اسلامی بالاخص نسل نوجوان و جوان این سرزمین پرافتخار و ملت های آزاده جهان به همراه دارد بیان کرد: مهم ترین پیام حماسه سیزدهم آبان، استکبار ستیزی و عدم تمایل ملت در وابستگی به دولت های مستکبر جهان است و امروزه ایران اسلامی با تکیه بر این نگاه عزتمندانه به بالندگی و اقتدار کامل رسیده است .

وی با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای ایران اسلامی بالاخص شهدای دانش آموز و دانشجو گفت: روحیه ایثار و شهادت در مردمان این سرزمین نهادینه شده است و هیچ گاه دشمنان قسم خورده ایران اسلامی نخواهند توانست به نیات شومشان دست پیدا کنند و تمایلشان برای تسلط پیدا کردن به این سرزمین را باید برای همیشه با خود به گور ببرند.

انتهای پیام