پیام رئیس شورای اسلامی شهر رشت به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر
پیام رئیس شورای اسلامی شهر رشت به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر
ملت بزرگ ایران ، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به واسطه حب و بغض دشمنان قسم خورده این آب و خاک ، با فراز و نشیب های فراوانی مواجه شدند.

گیرا آنلاین_ فراز و نشیب هایی که در آن ، ملت بزرگ ایران اسلامی برای دفاع از آب و خاک و ارزش‌های نظام ، عاشقانه و ایثارگرانه سینه سپر کردند و هرگاه لازم شد در کنار نیروهای مسلح برای دفاع از مام میهن سلاح به دست گرفتند تا مبادا ذره ای از خاک کشورشان به دست متجاوزین بیافتد.

سوم خرداد مصادف با سالروز آزاد سازی خرمشهر ، یکی از همین حماسه های همیشه ماندگار و مایه مباهات است که در آن مردم در کنار نیروهای مسلح بیش از یک سال با غیرت و شجاعت سینه سپر کرده و با نبرد شبانه روزی با نیروهای بعث عراق ،خرمشهر ، شهر خون و آتش را آزاد کردند.

آزاد سازی خرمشهر که به تعبیر امام راحل ، فتح ارزش های اسلامی نامیده شد ، به واقع حرکتی بزرگ و غیرقابل تصور برای دشمنان مسلح و مجهز ایران اسلامی بود که به توهمات دشمنان ایران اسلامی ، رنگ باطل بخشید.

فتح خرمشهر توسط نیروهای رزمنده کشور عزیزمان، بسیاری از معادلات جنگی رژیم بعث عراق و همدستانش را به هم ریخت و نفسی تازه به روح و کالبد ایران و ایرانی بخشید و هنوز پس از گذشت سالها یادآوری آن روز بیادماندنی ، غروری وصف ناپذیر در قلب هر ایرانی عاشق وطن ایجاد می کند.

ضمن تبریک به مناسب فرا رسیدن سالروز آزادی خرمشهر عزیز، یاد و خاطره تمامی مردان و زنان ایران اسلامی که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن برای دفاع از میهن عزیزمان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند را گرامی می داریم و یک بار دیگر با آرمان های امام راحل و نائب برحقش مقام معظم رهبری و آرمان های شهدا تجدید پیمان می کنیم .

محمد حسین واثق کارگرنیا
رئیس شورای اسلامي شهر رشت