پیام تبریک مدیرکل بهزیستی گیلان به مناسبت هفته سلامت روان
پیام تبریک مدیرکل بهزیستی گیلان به مناسبت هفته سلامت روان
بهزیستی گیلان

گیرا آنلاین- دکتر حسین نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی گیلان در پیامی روزجهانی سلامت روان را تبریک گفت

متن پیام به شرح ذیل می باشد:

مفهوم سلامت روانی از نظر سازمان جهانی بهداشت (WHO) چیزی فراتر از نبود اختلال روانی و شامل: ۱٫ خوب بودن ذهنی ۲٫ ادراک خود کار آمدی ۳٫ استقلال و خود مختاری ۴٫ کفایت و شایستگی ۵٫ وابستگی میان نسلی و ۶٫ خود شکوفایی توانمندی های بالقوه فکری و هیجانی می باشد. به واقع سلامت روان دانش و هنری است که به افراد کمک می کند تا با ایجاد روش هایی صحیح از لحاظ روانی و عاطفی بتوانند با محیط خود سازگاری نموده و راه حل های مطلوب تری را برای حل مشکلاتشان انتخاب نمایند.

.سازمان بهزیستی بعنوان یکی از متولیان  اصلی سلامت فردی و اجتماعی در کشور به مدد مشاوران و روانشناسان متخصص از طریق ارائه خدمات روانشناسی ،مشاوره و مددکاری توسط مراکز خدمات روانشناختی ومددکاری تحت نظارت،موسسات سلامت روان،صدای مشاور (١٤٨٠) اورژانس اجتماعی ،و..با ارائه  آموزشهای تخصصی پیش از ازدواج ،آموزش مهارتهای زندگی و آموزشهای زندگی خانواده وارائه خدمات روانشناختی به افراد نیازمند  و در معرض آسیب و یا آسیب دیده از قبیل زوجین متقاضی طلاق،معتادین،سالمندان ،معلولین ،بیماران اعصاب و روان، زنان سرپرست خانوار،کودکان کار و….با هدف  پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از قبیل طلاق ،اعتیاد،خشونتهای خانگی،همسر آزاری ،کودک آزاری و .. و دهها فعالیت دیگر  در راستای ارتقا سلامت روان و سلامت اجتماعی جامعه هدف به صورت تخصصی و همدلانه تلاش می کند.

اینجانب علی الخصوص در این ایام که کشور و استان درگیر مشکلات ناشی از بیماری ویروس کرونا است ضمن قدردانی از زحمات همکاران دلسوز و پر تلاش  بهزیستی استان ، این هفته را  به کلیه روانشناسان،مشاوران و مددکاران فعال و ساعی این  حوزه ، و همه آنانی که برای ارتقا سلامت روان همه ی آحاد جامعه ایران اسلامی تلاش می کنند تبریک عرض کرده و توفیقات روزافزون برای آنها از درگاه باریتعالی مسئلت دارم.